پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
روحانیون روانشناس جهادی

حوزه/ در نشست حجت‌الاسلام مهکام با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، طرح «حضور روحانیون روانشناس در بیمارستان‌های کرونایی» مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، جلسه بررسی طرح «حضور روحانیون روانشناس جهادی در بیمارستان‌های کرونایی» امروز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهکام، مسئول کمیته مشاوره ستاد مقابله با بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام‌ عادلی‌نژاد، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دیگر مسئولان این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام مهکام، با تشکر از مجموعه علوم پزشکی اهواز و ابراز خرسندی از همراهی کادر درمان با این گروه جهادی اظهارداشت: یک روز پیش از عید فطر وارد بیمارستان‌های اهواز شدیم. مدیران بیمارستان‌ها ارتباط خوبی با این گروه برقرار کردند و امروز نزدیک به ۱۲ روز است که در بیمارستان‌های رازی، سینا و طالقانی مشاوره ارائه می‌دهیم.

همچنین در ادامه، حجت‌الاسلام عادلی نژاد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با اشاره به حضور فعال و جهادی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مقابله با کرونا گفت: یکی از حرکت‌های خوبی که در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، انجام شده طرح جهادی روحانیون مشاور و روانشناس است.

بر اساس این گزارش، علی احسان‌پور، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، در بخش دیگری از این نشست، با بیان اینکه این تفکر و کاری که در این طرح جهادی انجام می‌شود، یک الگوی قابل افتخار در دنیا است، تصریح کرد: در برخی از کشورها رفتارهای ناشایستی را نسبت به بیماران کرونایی شاهد بودیم و با وجود آن همه امکانات، گاهی بیماران پشت در می‌ماندند؛ اما در کشور ما با وجود تحریم‌ها، کارهایی که انجام شد قابل دفاع بود.

لازم به ذکر است، از جمله مصوبات این نشست، می‌توان به «تولید محتوای آموزشی برای کادر درمان در زمینه مدیریت استرس با همکاری جهاد دانشگاهی»، «حضور گروه‌های روحانیون مشاور در بیمارستان‌های غیردانشگاهی»، «تجویز داروهای آرام‌بخش برای برخی بیماران در صورت نیاز»، «تولید مستندی از بیماران بهبود یافته و برگزاری سخنرانی مجازی (وبینار) برای کادر درمان با موضوع مدیریت وضعیت روان‌شناختی بیماران کرونایی» اشاره کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha