جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گفت وگو با حجت الاسلام والمسلمین رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ساده زیستی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، آن را بهترین الگو برای همه مسئولان نظام عنوان کرد.

آیت الله محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام راحل بی توجه به زخارف دنیوی و پست و مقام ها، خود را قبل از هر چیز عبد خدا می دانست و لذا برایش اقامه دین خدا و احیای ارزش های الهی در درجه نخست اهمیت قرار داشت و به خاطر معنویت و اخلاص بالایی که داشت، خدای متعال نیز به حرکت و کارش برکت داد که یکی از ثمرات و برکاتش پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز چه در دوران بیش از سه دهه زعامت و رهبری و چه قبل از آن، همین روحیه و سیره و منش را داشته، کما این که امروز به اعتراف دوست و دشمن در ساده ترین وضعیت، زندگی می کنند و با این حال محبوب قلوب میلیون ها انسان اعم از ایرانی و غیر ایرانی در دنیا هستند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) همچنین با تأکید بر این که امام راحل در دوران معاصر، پرچمدار خدامحوری و حق مداری در دنیا بود، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مصداق بارز شخصیت مؤمن متعبد انقلابی بودند که بر پایه ایمان و روحیه و عمل انقلابی در برابر همه مستکبران عالم ایستاده و از حق و حقیقت دفاع کردند.

وی بیان داشت: ساده زیستی انقلابی، استکبارستیزی، حق طلبی و عدالت خواهی، رعایت تقوای سیاسی و دینی در همه حال و نیز ارتباط صمیمانه با توده های مردم به خصوص اقشار محروم و ضعیف جامعه از جمله مهم ترین شاخصه ها و ویژگی های حضرت امام (ره) بود که ما این ویژگی ها را به شکل برجسته در وجود مقام معظم رهبری مشاهده می کنیم.

آیت الله رجبی افزود: امام عظیم الشأن ما کسی بود که به شدت اعتقاد داشت جز در برابر خدای متعال نباید در برابر احدی سر تعظیم فرود آورد؛ بلکه می بایست در مسیر حق، استقامت و پایداری کرد و خود ایشان حقیقتاً و به دور از هر گونه شعار و یا غلو و اغراقی، این گونه بود و با همین خصوصیت نیز روح ملکوتی شان از این دنیای فانی به ملکوت اعلی پر کشید.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha