جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یکصدو هشتاد و هشتمین جلسه شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور آیت الله اعرافی

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، یکصدو هشتاد و هشتمین جلسه شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، به منظور بررسی پیشنهادها و نقدهای صاحبنظران و موسسات حوزوی در تکمیل و ارتقای سند الگو تشکیل شد.

تشکیل ستاد حوزوی «ترویج و ارتقای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»

آیت الله اعرافی، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های بنیادین برای تهیه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، به فراخوان رهبر معظم انقلاب در خصوص مشارکت حوزه‌های علمیه در بررسی عمیق سند الگو و ارائه پیشنهادهای مشخص برای ارتقای آن اشاره کرد و اظهار داشت: مدیریت حوزه در پاسخ به این فراخوان با تشکیل ستاد حوزوی «ترویج و ارتقای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، جلسات منظم و متعددی تشکیل داد و نظرات فضلا و اندیشمندان حوزه پیرامون الگو را دریافت و به صورت مجموعه واحدی تدوین کرد تا مورد استفاده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت قرار گیرد.

حوزه تمام قد وارد میدان شد

مدیر حوزه های علمیه کشور با اعلام آمادگی برای همکاری با مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، افرود: حوزه علمیه باتمامی امکانات خود از جمله بیش از ۳۰۰ مرکز آموزشی و ۱۰۰ رشته تحصیلی و امکان تدوین تعداد قابل توجهی پایان نامه و پژوهش حوزوی، آماده همکاری در تدوین و اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

وی در خصوص همکاری متقابل حوزه های علمیه با مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ادامه داد: همکاری متقابل با مرکز برای حوزه فرصت مناسبی است که در این مراودات توجه بیشتری به آینده داشته باشد . 

مراجع عظام، بزرگان و فضلای حوزه پای کار الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

آیت الله اعرافی اظهار کرد: حوزه علمیه برای تدوین نظرات پیرامون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، مکاتبات متعددی با مراجع عظام، فضلای حوزه و مراکز پژوهشی در قم و حوزه های علمیه سراسر کشور داشته و در کنار این مکاتبات و دریافت نظرات، بیش از ۲۵۰ شخصیت حقیقی حوزوی با انجام مصاحبه هایی پیشنهادهای خود را ارائه دادند و در نهایت تمامی نظرات به مجموعه گزارشی تبدیل شده و به مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارائه گردیده است .

مدیر حوزه های علمیه کشور با توجه به ظرفیت های موجود، گفت: می توان برای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، از ظرفیت های دوره ای حوزه، حلقه های علمی، اشخاص حوزوی که به کارهای فردی علاقه مند هستند و از همه مهمتر استفاده از درسهای خارج برای ارائه فاخر مباحث الگو در سطح خارج  و نظریه پردازی و همچنین توان بین المللی حوزه برای گفتمان سازی استفاده کرد.

تقدیر از مدیریت حوزه های علمیه

دکتر واعظ زاده، رئیس شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هم با تشکر از ورود  فعال و ارزشمند حوزه علمیه برای نقد و بررسی و ارائه پیشنهادهای تکمیلی، اظهار کرد: ابتکار مدیریت حوزه های علمیه در تاسیس ستاد حوزوی ترویج و ارتقای سند الگو اقدام شایسته‌ای است که بستر بهره گیری از ظرفیت حوزه در کمک به تهیه و تدوین الگو را فراهم و مراکز حوزوی را به تعامل با مرکز تشویق کرد.

رئیس شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، به بهره برداری از نظرات اساتید و پژوهشگران و موسسات پژوهشی حوزوی برای تکمیل و ارتقای الگو در یکسال و نیم گذشته اشاره کرد و نظرات ارائه شده از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه را گام موثری در استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت حوزه‌های علمیه در تهیه نسخه نهایی الگو ذکر کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با استفاده از نظرات حوزه‌های علمیه، دانشگاه ها و نیز مراجع سیاستگذاری، قانون‌گذاری و برنامه‌ریزی کشور به زودی نسخه‌ نهایی الگو آماده و تقدیم رهبر معظم انقلاب شود.

در این جلسه، اعضای شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز ضمن تشکر از ورود حوزه علمیه به مباحث الگو، نظرات خود را در زمینه مطالعات ارائه شده از سوی حوزه و استفاده از آن در متن الگو ارائه دادند و مقرر شد ضمن تقویت تعامل مرکز و ستاد حوزوی «ترویج و ارتقای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، نظرات ارائه شده در تدوین نهایی الگو استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلام IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    0 0
    پيام اختصاصي حجت الاسلام قرائتي به مخاطبان راديو قرآن به مناسبت سالروز ارتحال امام