پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به عشق مردم ایران به امام راحل، گفت: امام راحل با تحقق نظریه ولایت فقیه، تاریخ ساز و ماندگار و موجب تحول کشور و باعث افزایش اقتدار و قدرت ایران شدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سالگرد امام راحل و سالروز قیام 15 خرداد، گفت: کاری که امام راحل کردند یعنی ایجاد نهضت علیه ظلم و ستم بسیار بی سابقه بود. این مسئله موجب بیداری و به صحنه آوردن مردم و نهایتا شکست رژیم ستمشاهی شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پاسخ به این سوال که چرا نهضت امام راحل بی سابقه بود؟، افزود: چون از حکومت مردمی برخوردار و بر مبنانی دین طراحی شده و در ادامه هم همین مسئله زمینه ساز آغاز تمدن اسلامی در جهان شد.

امام جمعه ساری اظهار کرد: معتقدیم هر نهضتی نیازمند فکر اساسی و مبانی دینی، الهی و سیاسی است.

وی ادامه داد: تئوری و نظریه ولایت فقیه تنها در مسائل فقهی مطرح شده بود، ولی امام راحل وارد مرحله اجرا و عمل کردند. این امر بسیار کم سابقه بود.

امام جمعه ساری بیان داشت: امام راحل توانست براساس این تفکر شاگردان زیادی تربیت و حتی این نظریه ولایت فقیه را تبدیل به گفتمان کند و نهایتا این شد که موجب پذیرش مردم واقع شد و در ادامه مردم هم حمایت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: امام کار دیگری که انجام داد  ایجاد خود باوری و اعتماد به مردم در مقابل ایستادن در برابر ظلم بود. مردم به خود باوری رسیدند که می توانند در جهان تحول علمی و فکری و ... ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: جرقه بیداری اسلامی از ایران آغاز و به دنبال آن مردم دنیا هم بیدار شدند و در برابر جبهه استکبار ایستادند. در ابتدا همه شاهد بودند که مردم ایران عاشقانه پای آرمان های امام راحل ایستادند. حتی برای شهادت و خون دادن در راه اسلام بی تابی و گریه می کردند.

امام جمعه ساری اظهار کرد: عوامل مهمی چون رهبری هوشمندی، ارائه نظریه ولایت فقیه و اعتماد به مردم، امام راحل را تاریخ ساز و ماندگار و موجب تحول کشور و باعث افزایش اقتدار و قدرت ایران کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: امروز در شرایط افول قدرتهای مستکبر و جهانی شدن اسلام و افزایش  قدرت ولایت فقیه هستیم و امیداوریم این مسئله سبب ظهور حضرت مهدی و نهایتا برپایی حکومت جهانی حضرت مهدی(ع) شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha