سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام حق جو

حوزه/ همه تلاش امام راحل این بود که نباید کشور و نظام مبتنی بر ارزشهای دینی به کشورهای بیگانه تکیه کند. اگر این گونه باشد شکست حتمی است.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد گفت: در خرداد سال ۴۲ کار بزرگی از سوی امام راحل شکل گرفته است و ایشان برای تثبیت این قیام کارهایی انجام داده اند که یکی از آنها تربیت نیرو در رسته های مختلف فرهنگی، سیاسی، معنوی، اجتماعی و مدیریت بوده است؛  البته این کار در قیام انبیاء الهی هم سابقه دارد.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: از دیگر کارهای ایشان، شناسایی نیروهای فعال فرهنگی و اجرایی بوده است. این مسئله در دوران تبعید به خوبی خود را نشان داد و امام راحل از این نیروها برای ترویج اندیشه خود بهره می گرفت.

وی بیان داشت: برنامه دیگر برای ایجاد انقلاب بزرگ، تبیین و پیاده کردن دین مبتنی بر وحی و حکومت بر اساس ارزشهای دینی و قرآنی بوده و اساسا ایشان دنبال جنگ و ترور کسی هم نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو گفت: در این راه ایشان با بسیاری از انحرافات فکری و سکولاری و ضد دینی مبارزه کرد و حتی اجازه نداد خللی در ادامه راه  و مسیر انقلاب پیدا شود.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: تلاش امام راحل این بود که نباید کشور و نظام مبتنی بر ارزشهای دینی به کشورهای بیگانه تکیه کند. اگر این گونه باشد شکست حتمی است.

وی بیان داشت: عامل دیگر که امام راحل در نهضت خود توجه داشته اند، راه اندازی نهادهایی مانند شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری و ... بود تا بتواند جلوی هر نوع لغزش را بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو گفت: اگر بعضی از نهادها در انقلاب موفق هستند چون از ابتدا زیر نظر ولایت فقیه بودند و رهبر انقلاب دائما بر آنها نظارت داشته است.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: نکته آخر توجه امام راحل به نقش مردم بوده است. همواره این مسئله مورد توجه ایشان بوده است و از مردم حمایت می کردند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha