شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه

حوزه/ امام راحل هم فقیه و هم مجاهد بود و از قدرت ایمان و امداد خاص الهی استفاده کرد و بدون این که عده و عُده خاصی داشته باشد توانست حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را از زمین بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام راحل و یوم الله ۱۵ خرداد گفت: یکی از معجزه های قرن که در زمان ما اتفاق افتاد، حرکت امام راحل بود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: حرکت و نهضت ایشان که از سال ۴۲ آغاز شد، با عواملی همراه بود که از جمله این عوامل، اخلاص و جهاد است. ایشان عالم به علوم عقلی، فلسفه و عرفان و تفسیر و کلام بود؛ اما در عین حال این علم را با جهاد و اخلاص آمیخته کرد.

وی افزود: امام راحل در حقیقت این آیه «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ/ و آنان که در (راه) ما (به جان و مال) جهد و کوشش کردند محققا آنها را به راه‌های (معرفت و لطف) خویش هدایت می‌کنیم، و همیشه خدا یار نیکوکاران است»،  را با علم، تلاش و اخلاصش در زندگی به منصه ظهور و بروز رساند.

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: خدا هم در قرآن وعده داده کسی که اهل ایمان باشد «إِنَّ اَلَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ اَلرَّحْمنُ وُدًّا/ آنانکه ایمان آورده‌اند و به کارهای پسندیده اشتغال ورزیده‌اند، طولی نمی‌کشد خدای تعالی که بخشنده و مهربان است وسیله دوستی آنان را با خود، فراهم می‌آورد».

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: خدای عالم محبتش را در قلب همه می اندازد. همان محبتی که در تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی اتفاق افتاد که بسیاری از افراد که او را نمی شناختند؛ اما این محبت باعث شد همه بیایند و تشییع باشکوهی انجام دهند. این تشییع هم واقعا معجزه آسا بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: امام راحل هم فقیه و هم مجاهد بود و از قدرت ایمان و امداد خاص الهی استفاده کرد و بدون این که عده و عُده خاصی داشته باشد توانست حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را از زمین بردارد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: امام راحل توانست در مکتب خود جوانان زیادی که گرفتار لغزش و اشتباه شده بودند، وارد صحنه کند و از آنها عارف مجاهد و انسان نماز شب خوان و مجاهد روز تربیت کند که نماد و تبلورش در ۸ سال دفاع مقدس و به خصوص در فتح خرمشهر بروز و ظهور پیدا کرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: جوانان این مکتب توانستند با همین عنصر جهاد و اخلاص و علم کارهای بزرگ در میادین بزرگ انجام دهند. این ها نشان می دهد که مکتب خمینی می تواند انسان ساز باشد و هر جوانی را  عاشق و دلباخته خدا و اهل بیت(ع) کند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha