سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 904002
۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
الازهر

حوزه/ الازهر مصر اعلام کرد نماز جمعه امروز پس از ۶۶ روز با حضور ۲۰ نفر و با رعایت دستورات بهداشتی در مسجد امام حسین الازهر برگزار می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه الازهر مصر اعلام کرد امروز نماز جمعه به امامت شیخ عمر هاشم عضو هیئت علمای الازهر اقامه می شود.

 ۲۰ مارس گذشته و ۶۶ روز پیش مسجد جامع الازهر به خاطر شیوع ویروس کرونا بنا به دستور احمد الطیب شیخ الازهر تعطیل شد و امروز برنامه نماز جمعه در این مسجد از سر گرفته شد اما طبق گفته الازهر این نماز فقط با حشور ائمه جماعت و کارکنان این مسجد و بدون حضور مردم و با رعایت دستورات و توصیه های پیشگیرانه برگزار می شود و به صورت زنده از تلویزیون مصر پخش می شود.

شیخ عمر هاشم خطیب جمعه الازهر درباره خطبه نماز امروز گفت: این خطبه با موضوع اسلام و مواجهه با بلاها و سختی ها ایراد می شود و ما از خدای متعال می خواهیم این گرفتاری را از ما برطرف سازد.

وزارت اوقاف مصر نیز ضمن اعلام این خبر گفت: نماز جمعه این هفته در مسجد امام حسین الازهر و فقط با حضور ۲۰ نفر و با رعایت دستورات بهداشتی و پیشگیرانه برگزار می شود اما نماز جمعه در دیگر مساجد برگزار نمی شود و هنوز اطلاعاتی درباره زمان بازگشایی مساجد وجود ندارد و تصمیم گیری در این زمینه در هیئت دولت انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha