جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حوزه/ معافی گفت: ادعای کاذب غرب در تقابل «علم و عقیده» و «دین و توسعه» در دوران کرونا به دلیل پیشرفت‌های پزشکی و فرهنگ عمومی جمهوری اسلامی در مواجهه ملی با این ویروس باطل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، میثم معافی در نشست علمی مجازی طلاب و اساتید مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا با عنوان «ادعای دروغین تقابل علم و عقیده(تحلیل در خصوص شرایط کرونا و پساکرونا)» اظهار کرد: دنیای غرب مدعی کافی بودن علم و تکنولوژی خود است و عقیده دارد که توسل به یک موجود نادیده، توهم است، به همین خاطر طرح دوقطبی کاذبی در دنیا تحت نظریه جدایی علم و عقیده را مطرح کرده است.

معافی ادامه داد: طبق این نظریه، صاحبان مکاتب به دلیل این‌که متوسل به یک موضوع توهمی به نام خدا هستند، نمی‌توانند پیشرفت کنند، اما صاحبان علم و تکنولوژی قادرند تمام نیازهای بشر را برطرف کنند.

وی افزود: نظر به شرایط کرونایی، دنیای امروز به بطلان ادعای کاذب دوقطبی بودن علم و عقیده پی برده و به دلیل ارتقاء شاخص‌های بهداشتی جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های پزشکی و فرهنگ عمومی پایدار ایرانی در مواجهه ملی با تهدید کرونا متوجه شده است که باید متوسل به نیروی غیبی شد.

معافی با اشاره به این که تقابل دوگانه علم و عقیده همانند تقابل آب‌ و نان است، ادامه داد: دنیا در مواجهه با کرونا دچار حس و درد مشترکِ بی‌پناهی و تنهایی، ستم اقلیت ظالمان دنیا و درمان مشترک جهانی شده که نسخۀ آن در دعا و عبادت است، بنابراین باید امروز از نسخه‌های شفابخش دعا، نیایش و مهدویت بهره برد.

وی ضمن اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص «اصل انتظار دارای دو رکن؛ امید به آینده و مأیوس نشدن است»، گفت: نباید به مقوله‌ی انتظار و نیایش، نگاه کلینیکی داشت، زیرا این مسئله فراتر از نیازمندی و احساس نیاز است؛ همچنان که امام سجاد (ع) در جلد ۵۲ بحارالانوار فرمود: «انتظار فرج، خود از بزرگ‌ترین گشایش‌ها است».

معافی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب پیرامون تمدن غرب، اعلام کرد: این تمدن دارای سه ویژگی «مادیت منهای معنویت»، «قدرت بدون عدل» و «علم بدون تقوا» و همچنین گسست اجتماعی عمیقی است، به گو نه ای که به‌عنوان نمونه انگلیس دارای وزارتخانه‌ی امور تنهایی و وزارت امور پیشگیری از خودکشی است.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha