پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اجلاسیه مجازی مدیران مدارس و مراکز تخصصی حوزه علمیه استان تهران

حوزه/ در اجلاسیه مدیران مدارس و مراکز تخصصی حوزه علمیه استان تهران روند آموزش دروس از طریق فضای مجازی در زمان شیوع کرونا، پیشرفت تحصیلی طلاب و پذیرش داوطلبان تحصیل در حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، اجلاسیه مدیران مدارس و مراکز تخصصی حوزه علمیه استان تهران، روز شنبه ۱۷ خردادماه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، مدیر حوزه استان، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این جلسه، روند آموزش دروس از طریق فضای مجازی در زمان شیوع کرونا، پیشرفت تحصیلی طلاب، بحث پذیرش داوطلبان تحصیل در حوزه، و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گزارش اهم فعالیت ها:

زمان ارائه دروس:

شروع دروس در فضای مجازی(اعم از صوتی و تصویری) از هفته اول اسفند تا ۱۳ خرداد ۹۹

در این فاصله زمانی حتی ایام تعطیل دروس برقرار بود و نزدیک به ۹۰ درصد مدارس محدوده مشخص را در این فاصله زمانی به اتمام رسانده و مابقی مدارس تا آخر خرداد تکمیل خواهند کرد.

نحوه برگزاری امتحانات:

با توجه به نشستی که با ستاد مقابله کرونای استان تهران برگزار شد، مجوز برگزاری امتحانات با رعایت آیین نامه های بهداشتی اخذ شد و امتحانات از تیرماه با فاصله زمانی و مکانی، به صورت «کلاس امتحان» برگزار می گردد.

همچنین به توصیه آیت الله اعرافی، مدیرحوزه های علمیه کشور بیش از ۵۰ درصد مدارس، دو هفته پایانی خرداد را به رفع اشکال یا تکمیل محدوده دروس اختصاص داده اند.

برگزاری دروس خارج:

مقارن با تعطیلی فیزیکی مدارس، درس های خارج حوزه استان تهران در فضای مجازی ادامه پیدا کرد و تاکنون نیز ادامه دارد. به طور مثال درس خارج فقه و اصول استاد محمدی طی ۸۰ جلسه در مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی برگزار شد.

پیشرفت تحصیلی طلاب:

پیشرفت تحصیلی طلاب از طریق مدیران و معاونان آموزش مدارس پیگیری گردید و شرح تفصیلی گزارش در اختیار مدیریت حوزه علمیه استان تهران قرار گرفت.

پذیرش حوزه:

در رابطه با بحث پذیرش مدیریت حوزه علمیه استان تهران با توجه به عدم امکان تبلیغ فیزیکی، تبلیغ در فضای مجازی و صدا و سیما پیگیری و انجام شد.

همچنین معاونت آموزش حوزه علمیه استان تهران با راه اندازی کانال پذیرش در پیام رسان ایتا، توسط ادمین های متخصص جوابگوی مشکلات داوطلبان بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha