جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانم احمدی استاد حوزه خواهران گرگان

حوزه/ استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان گفت: خوش اخلاقی از مهمترین ارکان استحکام خانواده است و زن و شوهرها باید منیت ها را کنار بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم فاطمه احمدی، در نشست تربیتی با محوریت «سبک همسرداری حضرت امام خمینی(ره)» که به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: سیره و روش پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) و نیز انسان های موفق را بهترین الگوهای انسان در همه شئون زندگی برشمرد.

وی، خوش اخلاقی را اولین رکن در استحکام خانواده دانست و گفت: زوجین با خوش اخلاقی، زندگی جذاب و دوست داشتنی تری خواهند داشت و پیشوایان ما در این زمینه توصیه های ارزشمندی دارند چنانچه از حضرت علی(ع) وارد است که می فرمایند: «اخلاق نیکو روزی را زیاد می کند و میان دوستان انس و الفت پدید می آورد».

استاد حوزه خواهران از دیگر ارکان استحکام زندگی را احترام و تکریم زوجین نسبت به یکدیگر دانست و افزود: اهمیت این مسئله به حدی است که پیامبر مردانی را که همسران خود را تکریم نمی کنند انسان های به دور از شأن انسانی و در بند فرومایگی می نامند و می فرمایند: «هر کسی همسری اختیار کند باید او را اکرام واحترام نماید».

وی با استناد به تکریم و احترام حضرت امام(ره) نسبت به همسر خود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) حتی در اوج عصبانیت هرگز بی احترامی و اسائه ادب نمی کردند و تا خانم سر سفره نمی آمدند غذا نمی خوردند.

احمدی اضافه کرد: گفتن کلمات محبت آمیز به همسر و ابراز علاقه به او نیز در روابط خانوادگی بسیار مؤثر است. 

وی ابراز کرد: یکی از نیازهای زندگی مشترک از خودگذشتگی است، با توجه به اینکه زوجین از دو خانواده و با دو فرهنگ مختلف هستند و خصوصیات متفاوتی با همدیگر دارند، اگر اصل مدارا و گذشت در زندگی وجود نداشته باشد، بحث ها باعث تیره شدن روابط و ایجاد کدورت میان زوجین می شود.

مبلغ حوزه بیان کرد: با ازدواج باید منیّت ها را کنار گذاشت که لازمه آن، از خودگذشتگی است؛ در روایتی از پیامبر اکرم(ص) وارد است که «هر گاه خشمی برای شما پیش آمد با عفو و گذشت آن را از خود دور کنید زیرا در روز قیامت منادی ندا می دهد هر کس بر گردن خدا مزدی دارد برخیزد و کسی جز بخشش کنندگان برنخیزند».

وی گفت: همسر امام خمینی(ره) از خانواده اهل علم و متمول بود چنانچه قبل از ازدواج در رفاه زندگی می کردند، ولی بعد از ازدواج، از خواسته های خود چشم پوشی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha