جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عصاری

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: راه‌های اصلی نفوذ شیطان بر اساس روایت نقل‌شده از امام باقر علیه‌السلام این است که شیطان کاری می‌کند انسان‌ها بنده شاکر درگاه الهی نباشند و گرفتار وسوسه‌ها شوند و همچنین سست نمودن باور انسان به معاد و از بین بردن اعتقاد به قیامت از دیگر روش‌های نفوذ شیطان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام عصاری طی سخنانی در صحن صاحب‌الزمان(عج) حرم بانوی کرامت با اشاره به سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام طی سخنانی اظهار کرد: ایشان امامزاده‌ای است که از جلالت و شأن عظیمی برخوردار است و شخصیتی جلیل‌القدر بوده و زیارت وی به‌مثابه زیارت امام حسین علیه‌السلام بوده و ائمه معصومین در ستایش و مدح ایشان سخن بسیار گفته‌اند.

وی افزود: امام هادی علیه‌السلام خطاب به حضرت می‌فرمایند «آفرین به شما که حقیقتاً دارای ولایت ما اهل‌بیت(ع) هستید» و این خطابه نشان می‌دهد اعتقادات حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام بر اساس روایات متعدد مورد تائید امام هادی علیه‌السلام بوده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: این شخصیت روایتی از امام رضا علیه‌السلام نقل می‌کنند که حضرت خطاب به ایشان فرموده‌اند «ای عبدالعظیم سلام مرا به شیعیان و پیروان برسان و به آن‌ها بگو به این توصیه‌ها عمل نمایند» که امام رضا علیه‌السلام هفت توصیه مهم دارند و در این میان نخستین توصیه بسیار مهم و کاربردی است.

وی افزود: توصیه‌های امام رضا علیه‌السلام بر اساس روایت عبارتند از اینکه شیعیان راه‌های نفوذ شیطان را مسدود نمایند، اهل صداقت و راستی در گفتار باشند، امانت‌داری را سرلوحه خود قرار دهند، از آبروی دیگران مراقبت کنند، مراقب زبان خود باشند، ترک جدال و نزاع نمایند و توجه به یکدیگر را همواره انجام دهند.

حجت‌الاسلام  عصاری تأکید کرد: نخستین سفارش و توصیه امام رضا علیه‌السلام بسیار مهم است، انسان می‌تواند اجازه ورود به شیطان را هموار سازد و قرآن کریم در آیات متعدد هشدار داده که شیطان دشمن سعادت انسان و دشمنی شیطان آشکار است و باید راه نفوذ شیطان مسدود شود.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: دشمن گاهی از راه هم‌نشینی، گاهی از نگاه‌های هوس آلود و … می‌تواند در قلب انسان نفوذ کند و انسان را به ضلالت و گمراهی برساند.

وی در ادامه گفت: راه‌های اصلی نفوذ شیطان بر اساس روایت نقل‌شده از امام باقر علیه‌السلام این است که شیطان کاری می‌کند انسان‌ها بنده شاکر درگاه الهی نباشند و گرفتار وسوسه‌ها شوند و همچنین سست نمودن باور انسان به معاد و از بین بردن اعتقاد به قیامت از دیگر روش‌های نفوذ شیطان است.

حجت‌الاسلام عصاری افزود: حریص نمودن انسان‌ها به مال دنیا و ادا نکردن حق واجب مثل خمس از اموال و بخل نسبت به ادای واجب و القاء شبهات دینی و زیبا جلوه نمودن گناه و شهوات حرام از دیگر راه‌های اصلی نفوذ شیطان به قلب و دل انسان است که  امام باقر علیه‌السلام آن‌ها را بیان فرموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha