پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت انتقال ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای به نسل‌های جدید، خطاب به فعالان و پیشکسوتان این رشته، گفت: سنت حسنه پیشینیان را به نسل آینده مرتبط و منتقل کنید و نگذارید این رشته ارتباط، گسسته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با شماری از ورزشکاران استان که به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای برگزار شد، بر ترویج بیشتر این‌گونه رشته‌های ورزشی تأکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به کاستی‌ها و کمبودهای موجود در عرصه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، از فعالان و ورزشکاران باستانی خواست تا از شرایط و مشکلات موجود ناامید نشوند و این ورزش نیک را ادامه دهند.

وی با تأکید بر ضرورت انتقال ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای به نسل‌های جدید، خطاب به فعالان و پیشکسوتان این رشته، گفت: سنت حسنه پیشینیان را به نسل آینده مرتبط و منتقل کنید و نگذارید این رشته ارتباط، گسسته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: دشمن در عرصه ورزش می‌خواهد گسست نسلی ایجاد کند تا آداب و رسوم و فتوت و جوانمردی ورزشکاران گذشته به نسل جدید منتقل نشود؛ اما شما باید با این خواسته دشمنان مقابله کنید.

وی اضافه کرد: دشمنان در این راستا در فضای مجازی و حقیقی سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند تا جوانان را از این‌جور مکان‌ها دور کنند و به مکان‌های دیگر ببرند تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش سازندگی ورزش‌های باستانی و گودهای زورخانه‌ای، اظهار کرد: جوانان و نوجوانان در این مکان‌ها با نام امام علی (ع) جوان بیمه می‌شوند؛ ازاین‌رو باید مراقب باشید شیادان این‌ها را از شما نگیرند.

وی همچنین با تأکید بر ترویج بیش از پیش ورزش عمومی در استان، یادآور شد: در ابتدای انتصاب به‌عنوان امام‌جمعه بجنورد، برای نخستین بار در خراسان شمالی ورزش و پیاده‌روی عمومی را در این استان اجرایی کردیم که تأثیر زیادی در استان داشت؛ ازاین‌رو باید اهتمام بیشتری به ورزش عمومی در جامعه صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بر تبلیغ و فرهنگ‌سازی بیشتر در مورد ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای تأکید کرد و خطاب به دست‌اندرکاران این رشته ورزشی در استان، گفت: فعالیت رسانه‌ای و مجازی بیشتری در مورد ورزش زورخانه‌ای و باستانی داشته باشید و برای ترویج این رشته‌ها فرهنگ‌سازی کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha