شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تمجید از عدم رویارویی ورزشکاران کشورمان با تیم های رژیم صهیونیستی، گفت: مسابقه ندادن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی ادامه مسیر مدافعین حرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در همایش اهدای مدال‌های قهرمانی جمعی از ورزشکاران آذربایجان‌غربی به خانواده‌های شهدای مدافع حرم که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: عنوان شهدای مدافع حرم برای عزیزان شهیدی که در راه دفاع از حریم اهل بیت به شهادت رسیده‌اند توسط سردار سلیمانی انتخاب شده و این عنوان از فرمایشات حضرت امام حسین(ع) که پس از شهادت انصار خود در کربلا یاران خود را مدافعین حریم رسول الله خطاب کردند گرفته شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این ندا و خطاب حضرت در طول تاریخ پیچیده و شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) از کشورهای مختلف به این ندا لبیک گفته و به دفاع از حرم معصومین شتافته و در این راه به شهادت رسیدند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: خانواده شهدای مدافع حرم باید به این افتخار کنند که فرزندان آن‌ها ندای امام حسین(ع) را پاسخ داده و در راه دفاع از حریم اهل بیت به شهادت رسیدند.

وی در ادامه مبارزه نکردن ورزشکاران با ورزشکاران رژیم صهیونیستی را ادامه دادن راه شهدای مدافع حرم خواند و گفت: وقتی یک جوان پهلوان ایرانی بخاطر دفاع از حریم اهل بیت(ع) و اسلام با ورزشکار رژیم صهیونیستی مبارزه نمی‌کند، ادامه دهنده همین راه شهدای مدافع حرم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، اهدای مدال‌های قهرمانی ورزشکاران به خانواده شهدای مدافع حرم را ارزشمند خواند و گفت: اینکه پهلوانان ورزشی استان مدال‌های خود را به خانواده قهرمانان واقعی دفاع از حریم اهل بیت و اسلام اهدا می کنند کار بسیار ارزشمند و ذی قیمتی است.

وی افزود: دنیا و زندگی انسان میدان اصلی مسابقه است، چرا که انسان در آن با دشمن داخلی و خارجی خود مبارزه می‌کند و انسان باید تلاش کند در این مسابقه اصیل پیروز میدان شود و اصل پیروزی همین پیروزی است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان گفت: انسان باید تلاش کند در مسابقه زندگی پیروز شود، چرا که پاداش این مسابقه بهشت بوده و اگر انسان در آن شکست بخورد برای همیشه رهسپار عذاب الهی خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha