پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی تا آسمان گفت: به برکت انقلاب اسلامی شعار از نیل تا فرات که از سوی صهیونیست‌ها مطرح می‌شد، به فراموشی سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی «تا آسمان» که از شبکه سراسری شما و شبکه استانی قزوین به روی آنتن می‌رود، در خصوص زمان ظهور منجی عالم بشریت(عج)، اظهار کرد: کسی حق ندارد برای ظهور امام زمان(عج) وقت تعیین کرده و فرد خاصی را با شخصیت‌های مطرح شده در روایات، تطبیق دهد.  

وی ادامه داد: در یکی از روایات آخرالزمانی از امام صادق(ع) است که حال و هوای کوفه و نجف را مطرح کرده است، حضرت می‌فرمایند علم در کوفه و نجف که آن زمان هنوز مرکز علم نشده بود، ناپدید می‌شود و این علوم از شهری به نام قم نمایان می‌شود و این مهم نشان می‌دهد که قم در آن زمان شهرتی نداشته است.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: امام صادق(ع) تأکید می‌کنند که قم مرکز علم و فضل و علوم قرآنی و اهل بیتی(ع) می‌شود و بزرگ‌ترین شخصیت‌های علمی در قم حضور دارند و این نویدی از سوی حضرت مطرح شده است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: حضرت ادامه می‌دهند علم در قم رشد می‌کند و از آنجا به سایر کشورها نشر پیدا می‌کند، به طوری که هیچ کسی پیدا نمی‌شود بگوید من اخبار علوم دینی به گوشم نرسیده، حتی خانم‌های خانه‌دار نیز از مطالب دینی آگاهی می‌یابند و این اتفاقات در نزدیکی ظهور حضرت حجت(عج) پیش می‌آید و خدا قم و اهل قم را قائم مقام امام زمان(عج) قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: خدای متعال در آیه ۳۳ سوره توبه فرموده همان خداست که رسولش را برای دین حق فرستاده است و دین حق همان دینی است که رسول اکرم مطرح کرده است و این دین آمده تا همه عالم را بگیرد و دین‌های غیر واقعی را کنار بزند و در عالم همه اهل قبله، کتاب و خدای واحد باشند و هر نوع پرستش دیگری بساطش برچیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: در آیه ۱۵۸ سوره اعراف نیز خداوند فرموده «ای پیامبر به همه اهل عالم بگو این من هستم که برای همه شما مبعوث به رسالت شده‌ام»، در حالی که پیامبران پیش از نبی مکرم اسلام(ص) رسالتشان مربوط به قوم و قبیله خاصی بوده و به صورت کلی محدودیت داشت اما رسالت پیامبر اسلام(ص) همه اهل عالم را فرا گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: حضرت مسیح(ع) آمدن پیامبر(ص) را بشارت دادند و فرمودند رسالت ایشان مانند من نیست که قوم و قبیله خاصی را در بر بگیرد بلکه رسالتش جهانی است و تمام مردم عالم را در بر می‌گیرد و آرمان‌های رسول خدا(ص) با ظهور امام زمان(عج) تحقق می‌یابد و همه زمین پر از عدل و داد می‌شود.

وی بیان کرد: جنگ بین حق و باطل، ایمان و کفر و مستضعفان و مستکبران واقعیت قرآنی است و خداوند مؤمنان را تشویق می‌کند که مستضعفان را جزو لشکر خودتان بدانید و فرموده آگاه باشید یهود و مشرکان بدترین دشمنان شما هستند و فوراً می‌گوید مسیحیان حقیقی دوستان شما هستند و آنها را جذب کنید.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: صهیونیست‌ها از قدیم می‌گفتند از نیل تا فرات از آن ماست و بعدا بخاطر اینکه کسی در مقابل شان جدی نایستاد، نظم نوین جهانی را مطرح کردند اما به برکت مقاومت اسلامی، عزت و اعتلایی که مسلمانان با انقلاب اسلامی پیدا کردند، امروز نه تنها جهانی شدن، جهانی سازی و نظم نوین جهانی از زبانشان افتاده است، بلکه شعار از نیل تا فرات را نیز فراموش کرده‌اند.

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha