دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین در دیدار استاندار قزوین گفت: مدارس علمیه قزوین با توجه به توسعه شهر در مناطق جدید ساخته نشده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، عصر امروز در جلسه ای با استاندار قزوین، در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه استان، گفت: حوزه علمیه قزوین به عنوان حوزه  شاخص در کشور شناخته شده و نزدیک به یک هزار طلبه در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.

مدیرحوزه علمیه قزوین افزود: علمای این شهر با بینش قوی‌ای که داشتند، توانستند حوزه های علمیه فاخر و ارزشمندی را بسازند که امروز مکانی جذاب برای گردشگران به شمار می روند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه با توجه به توسعه قزوین در مناطق جدید ساخته نشده اند، اظهار کرد: این موضوع آسیب زاست، به همین دلیل باید با احداث حوزه های علمیه جدید این معضل را برطرف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به خدمات جهادی حوزه و روحانیت در زمینه مبارزه با کرونا و اجرای رزمایش کمک مؤمنانه، بیان کرد: حضور فعال طلاب در بیمارستان ها برای همراهی و مشاوره و روحیه دهی به بیماران کرونایی و کادر درمانی و فعالیت آنان در آرامستان ها برای تجهیز و تدفین اموات کرونایی از جمله اقدامات قرارگاه شهدای روحانیت است.

وی افزود: ارائه خدمات بهداشتی، توزیع اقلام بهداشتی و تهیه ماسک با تلاش طلاب خواهر و ایجاد ایستگاه های سلامت و تولید محتوا در فضای مجازی در سطح وسیع، تولید آثار رسانه ای مکتوب و دیجیتال، انجام فعالیت های فرهنگی و هنری متعدد و اجرای سرود خیابانی از سایر فعالیت های قرارگاه جهادی بوده است.

مدیرحوزه علمیه قزوین در پایان از فعالیت و اقدامات جهادگران عرصه سلامت و مبارزه با کرونا و همه دست اندرکاران امر مواسات، تقدیر و تشکر کرد.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha