شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم تودیع و معارفه ریاست پژوهشگاه مطالعات تقریبی

حوزه /مراسم تقدیر از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسینی رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی و معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب و معارفه حجت الاسلام والمسلمین راشدی نیا به عنوان رئیس جدید، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شهریاری درمراسم تودیع و معارفه ریاست پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به حکم مقام معظم رهبری اظهار داشت: در حکم مقام معظم رهبری برای دبیرکل مجمع جهانی تقریب دو نکته حائز اهمیت است یکی بحث نوسازی و دیگری بحث عقلانیت در رویکرد.

وی در ادامه با اشاره به معنای اصلی وحدت اسلامی افزود: وحدت به معنای یکی کردن افکار و اندیشه ها نیست بلکه به معنای بیان اشتراکات است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب  مذاهب اسلامی با اشاره به تجربه موفق کشورهای اروپایی گفت: کشورهای اروپایی در جنگ جهانی دوم بیش از ۲۰ میلیون از مردم یکدیگر را قتل عام کردند، اما سالها بعد با هم یکی شده و پول واحدی به نام یورو ایجاد کردند و در نهایت با تشکیل اتحادیه اروپا به انسجام قدرت خود پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در ادامه افزود: کشورهای اسلامی هم می توانند با تشکیل " اتحادیه اسلامی"  به انسجام قدرت کشورهای اسلامی بپردازند.

وی تصریح کرد: در حوزه پژوهشی ما باید به دقت مطالعه و بررسی کنیم که چگونه اتحادیه اسلامی را شکل دهیم و اتحادیه اسلامی باید چه اجزایی داشته باشد؟

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: معماری این اتحادیه اسلامی نیاز به چند گام مقدماتی دارد که اولین قدم آن پرهیز از تفرقه و تعرض در جهان اسلام است.

وی با اشاره به تفرقه افکنی های دشمن افزود: دشمن برای اینکه ما به وحدت نرسیم شیعه انگلیسی و سنی امریکایی را ایجاد کرد و در ادامه داعش را تشکیل داد که جنگ را  در جهان اسلام تولید و ترویج کند  تا در سایه این جنگ ها به اهداف شوم خود برسند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تاکید کرد: گام دوم شگل گیری اتحادیه اسلامی، همکاری در جهت اشداء علی الکفار و رحماء بینم است.

وی گام سوم را هم افزایی بین مسلمانان دانست به گونه ای که مسلمین تمام قدرت اقتصادی، سیاسی، امنیتی ،علمی و ... خود را به اشتراک بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین  شهریاری در پایان ضمن تقدیر از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین  ابوالحسینی اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین  ابوالحسینی  در این چند سال علاوه بر تلاش های علمی و پژوهشی ، از خود منشی اخلاقی و متعالی به یادگار گذاشت.

 حجت الاسلام والمسلمین راشدی نیا نیز در این مراسم در سخنانی به ارائه برنامه های خود پرداخت.

وی  ضمن تشکر از فعالیت های پژوهشی و علمی حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی به تبیین اهمیت وحدت اسلامی و راههای عملی رسیدن به وحدت پرداخت.

رئیس جدید پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به فعالیت های همه جانبه دشمنان برای ایجاد تفرقه گفت: امروز دشمن از همه راه ها اقتصادی، علمی، سیاسی و ... در حال تلاش برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان است و این وظیفه علمای جهان اسلام است که با هوشیاری و بصیرت مانع از رسیدن دشمن به این هدف شوند.

حجت الاسلام والملسمین راشدی نیا در پایان تاکید کرد: امروز باید علاوه بر کتاب و مکتوبات از فن آوری های جدید در حوزه ارتباطات استفاده کنیم و با کمک این فن آوری ها، ارتباطات بسیار گسترده را در جهان اسلام شکل دهیم.

در ادامه مراسم دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اهدای یک تابلو فرش از تلاش ها و فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسینی تقدیر به عمل آورد.

خاطرنشان می شود: حجت الاسلام والمسلمین راشدی نیا طی حکمی از سوی  حجت الاسلام والمسلمین  شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب به ریاست پژوهشگاه مطالعات تقریبی منصوب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha