جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار ورود ستاد تسهیل برای رفع مشکلات تولیدی‌ها در استان شد و گفت: باید ساز و کاری طراحی شود تا از ایجاد مانع توسط ادارات مختلف جلوگیری کند و تولیدکنندگان را یاری دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر چهارشنبه در بازدید یکی از گلخانه های تولید محصولات کشاورزی همدان، اظهار داشت: ارزش ایجاد اشتغال برای چند نفر در کارگاه و واحد تولیدی بسیار بیشتر از سودآوری در خرید و فروش و سایر فعالیت های اقتصادی است.

وی افزود: اگر تولیدکنندگان ما همین سرمایه خود را در خرید املاک قرار دهند، قطعا سود بیشتری را دریافت خواهند کرد، اما خدمتی که شما انجام می‌دهید تنها مربوط به این تعداد کارگر نیست و خانواده آنها و تعداد زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این تولید منتفع خواهند شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اقتصاد کشور وابسته به تولید است، ابراز کرد: زحمتی که تولیدی های ما در این فضایی که با تحریم‌ها و مشکلات دیگر مواجه هستیم متحل می‌شوند، قابل تقدیر است و باید به ارزش این کار خود بیشتر توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات باید در سطح کلان حل شود، مطرح کرد: متاسفانه مدیریت جزیره ای که در سطح کشور با آن مواجه هستیم سبب رکود تولید و مشکلاتی برای تولیدکنندگان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: یک سری از مشکلات مربوط به استان است که می‌توان برای رفع آن تلاش کرد؛ به عنوان مثال در برخی از استان‌ها در بحث تولید تعامل سازنده تری با سرمایه گذار می شود، اما موانعی در استان سر راه تولیدکنندگان وجود دارد که مانع از ادامه و ثمردهی فعالیت آنها می‌شود.

وی، خواستار ورود ستاد تسهیل برای رفع مشکلات تولیدی‌ها در استان شد و گفت: باید ساز و کاری طراحی شود تا از ایجاد مانع توسط ادارات مختلف جلوگیری کند و تولیدکنندگان را یاری دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه باید بپذیریم که دولت با محدودیت‌هایی روبرو است، عنوان کرد: تولیدکنندگان ما در کنار تمامی این مشکلات باید به نقش آخود در تولید ثروت توجه کنند.

وی افزود: اگر بتوان تشکل‌های مردمی را تقویت کرد و دولت نقش تسهیل‌گری را انجام دهد می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد و پس از آن با افزایش صادرات، شاهد افزایش تولیدات نیز خواهیم بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه نیاز داریم تا مردم، تولیدکنندگان و مسئولان همانند هشت سال دفاع مقدس به صورت جهادی وارد میدان شوند، ابراز کرد: وقتی می‌توانیم در شرایط تحریمی ماهواره را به فضا بفرستیم آیا نمی‌توانیم بذر گیاهان و میوه ها را خودمان تولید کنیم؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه برای موفقیت باید همت داشته باشیم، گفت: همان طور که در زمان جنگ تحمیلی، سیم خاردار به ما تحویل نمی دادند و با مشکلاتی روبرو بودیم، امروز نیز با همان مشکلات از جنس دیگر مواجه هستیم و لذا باید با تمام توان در این عرصه حضور داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha