پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مجلس پنجاب

حوزه/ طرح تعمیر جنت البقیع که توسط سید حسن مرتضی در پارلمان ایالتی پنجاب ارائه شده بود با آرای مثبت ۹۵ عضو این پارلمان تصویب شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه طرح تعمیر جنت البقیع که توسط سید حسن مرتضی نماینده پارلمان در پارلمان ایالتی پنجاب ارائه شده بود با آرای مثبت ۹۵ اعضای این پارلمان تصویب شد.

در طرح سید حسن مرتضی عضو این پارلمان آمده است که دولت پاکستان با عربستان رایزنی کند تا دولت عربستان اجازه بدهد جنت البقیع بازسازی شوند و اگر برای بازسازی این حرم مقدس نیاز به کمک مالی بود آماده هستم که تمام هزینه های بازسازی حرم را شخصا پرداخت کنم.

قبرستان بَقیع کهن‌ترین قبرستان مسلمانان و محل دفن چهار تن از امامان شیعه و دیگر بستگان و صحابه رسول گرامی اسلام است.

با قدرت گرفتن وهابیان در عربستان که زیارت قبور را شرک و وجود بقعه‌ها و ضریح در پیرامون قبور را از مظاهر شرک می‌دانند، در سال ۱۲۲۰ق. مدینه به محاصره نیروهای وهابی درآمد و سعود بن عبدالعزیز دستور ویران کردن همه گنبدهای بقیع را صادر کرد اما دولت عثمانی لشکری انبوه برای تصرف مدینه فرستاد و در سال۱۲۲۷ق آن شهر را بازپس گرفت. اما با حمله وهابیان به سال ۱۳۴۴ق. همه آثار تاریخی این قبرستان به فتوای شیخ عبدالله بلیهد، قاضی القضاة سعودی، به بهانه شرک و بدعت بودن زیارت قبور در هشتم شوال ویران شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha