چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طالب جوهری

حوزه/ پس از شایعه درگذشت روحانی برجسته و سخنران معروف شیعی پاکستان در فضای مجازی یکی از نزدیکان این روحانی پاکستانی در گفتگو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه اعلام کرد که حال وی با دعای خیر مردم و عنایت حق تعالی رو به بهبود است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری پس از شایعه درگذشت حجت الاسلام والمسلمین طالب جوهری روحانی برجسته و سخنران معروف شیعی پاکستان در فضای مجازی، یکی از نزدیکان این روحانی پاکستانی در گفتگو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه اعلام کرد که اکنون  با دعای خیر مردم و عنایت حق تعالی رو به بهبود است.

وی اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین طالب جوهری پس از عارضه قلبی در یکی از بیمارستان شهر کراچی بستری است و از کاربران فضازی مجازی انتظار می رود در پخش خبر درباره ی شخصیت های دینی مواظب باشند.

وی از عموم مردم خواست که برای سلامتی حجت الاسلام والمسلمین طالب جوهری دعا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طالب جوهری در اوت 1939 در ایالت بهار کشور هندوستان متولد شد. پدرش مولانا محمد مصطفی جوهر از علمای بنام شیعه و ساکن ایالت بهار بود. وی تحصیلات عالیه فقه، کلام و فلسفه را در نجف اشرف نزد اساتید بزرگ زمان خود چون مرحوم آیت الله العظمی خویی و مرحوم سید محمد باقر صدر گذرانده و با مرحوم علامه ذیشان حیدر جوادی -که از علمای مشهور شبه قاره است- هم دوره بوده است. وی صاحب سه فرزند پسر است که تمامی آنها در زیّ اهل علم و فضیلت قرار دارند.

علامه طالب جوهری علاوه بر خطابه، در فن نویسندگی و سرودن شعر به زبان اردو ماهر و مشهور است و در مناسبتهای مذهبی در کشورهای آمریکا و دبی به دعوت علاقه مندان ایراد سخنرانی می نماید. غالب سخنرانی های وی در مجامع عمومی با موضوع فضائل اهل بیت علیهم السلام و لزوم محبت به آنان، ایراد شده است.

وی هم اکنون به نمادی برای اتحاد شیعه و سنی در شبه قاره تبدیل شده و به سبب سخنرانیهای خود، نه تنها در میان شیعیان بلکه در میان اهل تسنن شبه قاره مشهور شده است به طوری که جملگی از دروس تفسیر قرآن وی استفاده می‌نمایند. اکثر کتب تألیفی وی بر اساس سخنرانی های ایراد شده تنطیم و منتشر شده اند.

برخی از آثار و تألیفات:

  1. انسان معاصر و قرآنبه زبان اردو، 1997م.
  2. تهذیب نفس و تهذیب حاضربه زبان اردو ، 1998
  3. اساس آدمیت و قرآنبه زبان اردو ، 2001
  4. میزان هدایت و قرآنبه زبان اردو، 2003
  5. تفسیر عقلی دین و شریعتبه زبان اردو ، 2004
  6. علوم عقلی معاصربه زبان اردو ، 2005
  7. ترجمه و تفسیر قرآن با عنوان «احسن الحدیث» در دو جلد به زبان اردو.
  8. «در ورای آفاق» منظومة شعر به زبان اردو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha