جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ تجليل از مساجد نمونه و فعال قم در زمينه مقابله با ويروس كرونا و برنامه‌‌هاي ماه مبارك رمضان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امروز 110 مسجد استان قم در میدان مقابله با آسیب های اجتماعی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رضا عزت زمانی عصر امروز در همایش تجلیل و تقدیر از مساجد نمونه و فعال در ایام کرونا و ماه مبارک رمضان که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد، عنوان کرد: شرایط پیش آمده در کرونا همه ما را دور هم جمع کرده و ظرفیت های مردمی و اجتماعی بروز و ظهور پیدا کرد.

وی با بیان اینکه فعالان جهادی در قرارگاه های اجتماعی حضور فعال پیدا کردند، افزود: دغدغه اجتماعی نیروهای جهادی را دور هم جمع کرد، از طرفی شرایط حساس تصمیم سازی ها هم کار را قدری پیچیده کرده بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در ابتدای راه بعضا نوع ورود به صحنه و تکلیف شرعی به طور کامل مشخص نبود، همچنین درباره تعطیل شدن یا نشدن مساجد ابهاماتی وجود داشت و بعضا سخن های ناروا در این باره گفته می شد.

حجت الاسلام عزت زمانی مطرح کرد: در نهایت دغدغه های مشترک، مسجد را تبدیل به پایگاهی اثر گذار کرد؛ از ابتدای انقلاب مسجد در عرصه اجتماعی حضور فعال داشت و صحنه های بی نظیری از این فعالیت ها رقم خورد.

وی نقش ائمه جماعت مساجد را در رهبری حرکت ها بی بدیل دانست و بیان کرد: اینکه در زمان جنگ تحمیلی بیان می شد «مسجد سنگر است»، با عمق جان دیده می شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان هم عملکرد ائمه جماعات ما در همکاری با طلاب در میدان بی نظیر بود، دیدیم که طلاب با حجم وسیعی در میدان تبلیغ حاضر می شدند.

حجت الاسلام  عزت زمانی تاکید کرد: امروز 110 مسجد استان قم در میدان مقابله با آسیب های اجتماعی قرار دارند.

وی با اشاره به نقش مراجع تقلید در دستیابی به توفیقات اضافه کرد: مراجع عظام تقلید، نماینده ولی فقیه در استان و روحانیون در ایجاد نگاه مومنانه در قم تاثیر فراوانی داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: این افتخار نصیب طلاب شده که به صورت چهره به چهره با مردم ارتباط پیدا کرده و نیازهای آن ها را شناسایی کنند، این طلاب هسته های مقاومت محلات و معماران متقی مساجد هستند.

حجت الاسلام  عزت زمانی ابراز کرد: مجتمع فرهنگی نور امروز در قلب منطقه نیروگاه قرار گرفته است، در زمان تاسیس این مجتمع عده ای بیان می کردند که این مجتمع در منطقه نیروگاه نباید احداث شود، اما امروز می بینیم که این مجتمع تبدیل به مرکز ارزشمند خدمات اجتماعی عدالت محور شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha