چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بهرام سرمست، استاندار قم

حوزه/ استاندار قم، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از الزامات مهم موفقیت در گام دوم انقلاب دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست طی سخنانی در دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با وی که با هدف پیگیری افتتاح دو پروژه کتابخانه شهدای نوبهار و امام خمینی (ره) صورت گرفت، با بیان این که ایجاد و توسعه کتابخانه های عمومی و نیز آمار سرانه مطالعه از شاخص های مهم توسعه فرهنگی در کشور به شمار می رود، اظهار داشت: متاسفانه جایگاه کتابخانه های عمومی در جامعه مغفول مانده و به همین دلیل مدیریت و اداره کتابخانه ها از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است و از این رو معتقدیم که افتتاح کتابخانه های عمومی شهدای نوبهار و امام خمینی (ره) در سال جاری باید محقق شود.

وی افزود: افتتاح این دو کتابخانه علاوه بر افزایش سرانه مطالعه باعث دسترسی آسان مردم به کتاب و همچنین دمیدن روح امید و انگیزه و تحقق گام دوم انقلاب با محوریت کتاب می شود.

استاندار قم همچنین گفت: با توجه به فراوانی جمعیت در منطقه نوبهار و خیابان امام خمینی(ره) قم متاسفانه این مناطق فاقد کتابخانه هستند که با افتتاح این دو باب کتابخانه عدالت اجتماعی، گسترش کتابخوانی و رشد و شکوفایی استعدادها با زیرساخت های توسعه فرهنگی در جامعه محقق می گردد.

وی یادآور شد: کتابخانه امام علی (ع) از جمله کتابخانه هایی است که در منطقه محروم قم واقع شده و پیگیر حفظ مسائل امنیتی این کتابخانه هستیم و بر این باوریم که کتابخانه ها می توانند یکی از راه های کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی و ارزشی با ترویج مطالعه باشند.

سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت های استاندار قم ابراز داشت: تحقق عدالت اجتماعی با راه اندازی کتابخانه های عمومی در مناطق محروم و آسیب پذیر امکان پذیر است و از آنجا که مخاطبان ما عامه مردم هستند باید از دید مخاطبین به وضعیت فیزیکی و فرهنگی کتابخانه ها نگاه کنیم.

وی افزود: اگر کتابخانه ها به عنوان باشگاه فرهنگی و مروج کتابخوانی، بافت فرسوده و ظاهری نامناسب داشته باشند و از منابع کافی برخوردار نباشند جامعه هدف از آن استقبال نمی کند و خدمات رسانی مطلوب به شهروندان با مشکل روبه رو می شود و از این رو بهسازی و مجموعه سازی در کتابخانه ها بسیار حائز اهمیت است.

عمرانی در ادامه به دو پروژه نیمه کاره نوبهار و امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: کلنگ زنی احداث این دو باب کتابخانه ۱۰ سال پیش انجام شد که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه و تامین اعتبار، افتتاح آن به تعویق افتاد و این در حالی است که اهالی منطقه خواستار بازگشایی هر چه زودتر این کتابخانه ها هستند.

وی همچنین گفت: تجهیزات و امکانات این دو کتابخانه ها فراهم شده و با تخصیص بودجه موردنیاز این دو پروژه آماده بهره برداری است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha