پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ویروس کرونا

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران یزد گفت: رسانه های بیگانه با انتشار تصاویر بعضا ساختگی و طراحی سئوالات نادرست و غیر منطقی با موضوعات ارتباط این ویروس با امور دینی و یا چرایی ضعف دین در مقابل این ویروس، سعی در زیرسئوال بردن اعتقادات مذهبی ما را دارند.

معصومه یزدانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، اظهار کرد: این روزها، ویروس کرونا دستاویزی برای بسیاری از دین ستیزان و رسانه های مغرض و بیگانه شده  تا بیش از پیش باورها و اعتقادات ما را زیر سئوال ببرند.

وی افزود: رسانه های بیگانه با انتشار تصاویر بعضا ساختگی و طراحی سئوالات نادرست و غیر منطقی با موضوعات ارتباط این ویروس با امور دینی و یا چرایی ضعف دین در مقابل این ویروس، سعی در زیرسئوال بردن اعتقادات مذهبی ما را دارند.

استاد حوزه خواهران خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین وطایف طلاب و مبلغان در چنین مواقعی پاسخ به شبهات افراد چه در فضای مجازی و چه اطرافیان و نیز کسب اطلاعات جامع و کامل روزانه از کرونا و از منابع رسمی به شمار می رود.

یزدانی تأکید کرد: با پاسخگویی به سئوالات کرونایی باید در حد توان شبهات را  از اذهان عموم پاک کنیم. هیچ یک از ما، از این مسئولیت مهم مستثنی نخواهیم بود.

استاد حوزه خواهران ابراز کرد: اتفاقات ناگوار درباره هر کسی ممکن است روی دهد، یعنی جهان مادی بر اساس قانون علیت اداره می شود و این قانون هرگز در برابر اشخاص و اماکن خاص، تغییر نمی کند، مگر آنجایی که خواست قادر متعال بر آن باشد.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا در عالم امری طبیعی است و استثنا شدن شهرهای مذهبی خلاف این قانون است، چرا که شهر مشهد و پاریس (از لحاظ عالم امکان و ماده) فرقی با هم ندارند و انتظار چنین قاعده ای، خلاف عقل و منطق است.

استاد حوزه خواهران اظهار کرد: جدی گرفتن عوامل بیماری زا و رعایت نکات بهداشتی که توصیه می شود چیزی دور از عقل نیست، چرا که ائمه (ع)خودشان نیز بر این امور از جمله تأکید بر مسواک زدن، تأکید بر پرهیز از خوردن گوشت نپخته و یا چیزهای نجس و... تأکید داشته اند.

یزدانی اذعان کرد: تعطیلی مساجد، نماز جمعه، حرم های مطهر و... هیچ یک دلیل بر کاهش قداست این اماکن مقدس نیست، زیرا این مکان ها از ابتدای تاریخ، محل آسایش و آرامش و تقرب افراد بوده و خواهد بود و در این شرایط که متخصصان این امر، بسته ماندن این اماکن را توصیه کردند باید برای نیل به سلامت همگانی و دستیابی به آرامش جامعه اطاعت می شد تا این مکان های مقدس همواره محل آرامش و عبادت باقی بمانند.

وی استفاده از مواد ضد عفونی کننده برای اماکن مقدسه را هم طبق قانون طبیعت(علت و معلولی) دانست و افزود: تناقضی در این رابطه وجود ندارد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha