یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مهدی شاهرودی

حوزه/ یکی از کارشناسان مسائل دینی گفت: تمام اجزای عالم هستی را ولایت علوی در برگرفته و ولایت علوی بر تمامی موجودات و مخلوقات عرضه‌شده و رتبه‌بندی مخلوقات در درگاه خداوند بر اساس پذیرش ولایت حضرت علی علیه‌السلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ مهدی شاهرودی شامگاه شنبه طی سخنانی که از صحن‌های مختلف حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: تمامی زحمات انبیاء الهی در ولایت حضرت علی علیه‌السلام در یوم الغدیر تجلی پیدا نمود.

وی افزود: تمام اجزای عالم هستی را ولایت علوی در برگرفته و ولایت علوی بر تمامی موجودات و مخلوقات عرضه‌شده و رتبه‌بندی مخلوقات در درگاه خداوند بر اساس پذیرش ولایت حضرت علی علیه‌السلام است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: بقا و ادامه زحمات انبیاء الهی و ولایت حضرت علی علیه‌السلام مشروط به ریخته شدن خونی مبارک بود که امام حسین علیه‌السلام در کربلا با خون خودشان این امر را رقم زدند و جان خود را در این مسیر فدا کرده و باعث شدند دین زنده بماند.

حجت الاسلام شاهرودی یادآور شد: محتوای ولایت و توحید انتها ندارد و انسان باید همواره در مسیر توحید و ولایت قرار گیرد تا بتواند در صراط مستقیم گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: خون سید الشهداء و مکتب امام صادق علیه‌السلام توانست مکتب تشیع و ولایت علوی را زنده نگه دارد و امام صادق علیه‌السلام به گردن تمامی شیعیان حق بزرگی دارد.

این کارشناس مسائل دینی در ادامه افزود: دوران امامت تمامی اهل‌بیت(ع) همواره با خفقان و سختی‌هایی از طرف حکّام ظالم مواجه بوده و زمان امام صادق علیه‌السلام نیز خفقان بسیار شدیدی حاکم بود اما امام صادق علیه‌السلام توانست با تمام توان به نشر معارف بپردازد و شبهات دینی را جواب دهد.

وی تأکید کرد: تربیت شاگردان شاخص ازنظر علمی و گسترش علوم و معارف دینی در دوران زندگانی امام صادق علیه‌السلام بسیار مهم است چراکه این امام معصوم زحمات و سختی‌های بسیار زیادی را متحمل شدند اما با تمام توان اهتمام به امور دینی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha