جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار فرمانده نیروی انتظامی قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ ۸۷۵ هزار مورد مجرمانه در فضای مجازی توسط پلیس های فتای سراسر کشور در طول سال ۱۳۹۸ شناسایی شده است و اقدامات لازم در جهت مسدود سازی و حذف آنها انجام شده اما بالغ بر ۷۰ درصد این موارد در اینستاگرام شکل گرفته و از آنجا که اینستاگرام فیلتر نیست امکان مسدود سازی میسر نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار سید محمود میر فیضی عصر امروز در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، ضمن اشاره به راه اندازی گشت هوشمند نیروی انتظامی،ابراز داشت:راه اندازی شهر هوشمند در شهر مقدس قم، ضمن صیانت از کارکنان، موجب می شود در اجرای وظایف محوله نیز بهتر عمل  کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این که درشهر قم درجرایم سایبری با کاهش ۱۱ درصدی مواجه بودیم، خاطرنشان کرد:۸۷۵ هزار مورد مجرمانه در فضای مجازی توسط پلیس های فتای سراسر کشور در طول سال ۱۳۹۸ شناسایی شده است و اقدامات لازم در جهت مسدود سازی و حذف آنها انجام شده اما بالغ بر ۷۰ درصد این موارد در اینستاگرام شکل گرفته و از آنجا که اینستاگرام فیلتر نیست امکان مسدود سازی میسر نشده است.

حوزه امنیت اخلاقی، آسیب های اجتماعی نیز از دیگر موضوعاتی بود که فرمانده نیروی انتظامی استان قم به آنها اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در راستای عمل به وظایف ۲۱ گانه خود، پیوست های پژوهشی را در دستورکارقرار داده است، از جمله نهادینه سازی پاسخگویی و مطالبه گری، وظیفه‌مندی، ابزار شناسی، گفتمان سازی و جریان سازی فکری است.

وی با بیان این که بر آنیم تا با استفاده از رهنمودهای علما و مراجع در انجام وظایف محوله پر فروغ تر ظاهر شویم، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در عرصه هوشمند سازی نظارتی بحث روان سازی ترافیکی را بیش از پیش جدی گرفته تا بتوانیم در عرصه فرهنگ سازی اقدامات موثرتری انجام دهیم.

سردار میر فیضی خاطرنشان کرد: بسیاری از موضوعات امنیتی را می توان با راهکارهای اجتماعی حل نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha