جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عکس آرشیوی/ نماز جماعت در بوستان ها

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: با وجود اقدامات خوبی که در اجرای طرح محراب سبز صورت گرفته اما در انتشار آن در سطح کشور با ضعف‌هایی روبرو هستیم که باید نسبت به آن فعالیتی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح محراب سبز، با اشاره به اجرای طرح محراب سبز در بوستان‌های شهر همدان، اظهار داشت: حضور در جامعه در عرصه‌های مختلف خود یک روش امر به معروف است و این برنامه نیز مصداق این کار است.

وی افزود: با وجود اقدامات خوبی که در این راستا صورت گرفته اما در انتشار آن در سطح کشور با ضعف‌هایی روبرو هستیم که باید نسبت به آن فعالیتی صورت گیرد.

امام جمعه همدان، مساجد را پایگاه اصلی در اقامه نماز جماعت دانست و گفت: در برگزاری این برنامه در بوستان‌های شهر باید مراقب باشیم که مساجد خلوت نشوند و جمعیت جدیدی را برای حضور در نماز بوستان‌ها جذب کنیم.

وی تصریح کرد: پارک‌ها و بوستان‌های در سطح شهر دارای ظرفیت خوبی برای تبلیغ و کار فرهنگی هستند، بنابراین باید طرح محراب سبز را گسترش دهیم و آن را تنها در برگزاری نماز جماعت نبینیم، بلکه امامان جماعت باید قبل و بعد از نماز هم در محل اقامه نماز حضور داشته باشند و با مردم ارتباط داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با گلایه از اینکه سند مهندسی فرهنگی در استان وجود ندارد، بیان کرد: اغلب اقدامات فرهنگی که در همدان اجرا می‌شود به صورت جزیره‌ای است و لذا افرادی که دغدغه مسائل فرهنگی را دارند باید به میدان بیایند و اقدام به تدوین سند مهندسی فرهنگی بومی برای استان کنند.

وی با بیان اینکه می‌توان این سند را در شورای فرهنگ عمومی نیز مطرح کرد، گفت: با تدوین این سند تمامی اقدامات فرهنگی در استان زیر مجموعه آن خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در برگزاری نماز های جماعت، خاطر نشان کرد: در بحث رفع مشکلات در هر بوستان و پارک باید هر کدام از آنها به صورت جدا از هم مورد بررسی قرارگیرند و در جهت رفع آن مشکلات قدم برداریم.

در ادامه این جلسه، حسن صوفی، شهردار همدان، اقدامات موسسه سراج در مدت ۱۶ سال گذشته را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: باید همه دست به دست هم دهیم و این کار که در کشور بی نظیر است را در سراسر کشور گسترش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha