چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حوزه علمیه خراسان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان به راه اندازی «سامانه پاسخگویی و نشر تحقیقات ادبی» در این حوزه اشاره کرد و گفت: با نگاه ویژه و ایجاد قرارگاه مرکزی ادبیات در حوزه خراسان، به دنبال فرهنگ سازی در این زمینه هستیم تا فضای رشد بیشتری را در زمینه‌ی ادبیات فارسی و عربی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسین کندری در نشست گروه علمی ادبیات عرب مدرسه علمیه عالی نواب با  مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به نگاه ویژه به ادبیات در حوزه علمیه خراسان، گفت: الزامات سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان در افق ۱۴۱۴، مسیر حرکت تحولی است، بنابراین با توجه به آن تلاش می کنیم تا حوزه علمیه خراسان جایگاه نخست خود در ادبیات را باز ستاند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان به اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره و ابراز کرد: نشست های علمی با موضوعات پیشنهادی ازجمله در حیطه‌ی لغت شناسی، صرف، بلاغت و ... در مدارس علمیه و دوره های توانمندسازی اساتید در این عرصه، تاکنون برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تالیفات ادبیات عرب که به عنوان متون درسی مورد استفاده قرار گرفته نیز یکی دیگر از اقدامات اجرایی در بحث ارتقای جایگاه ادبیات است، افزود: معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در تهیه محتوا و فراخوان مقالات نشریات تخصصی به صورت همکاری با مدارس علمیه اعلام آمادگی کرده، از این رو به صورت ویژه برای همکاری با مدرسه علمیه عالی نواب در « نشریه تخصصی جستارهای ادبی» آماده است.

حجت الاسلام کندری با اشاره به اینکه برای راه اندازی کتابخانه تخصصی ادبیات نیز، اقدامات اجرایی در حال شکل گیری است، ادامه داد: با در نظر گرفتن IP مخصوص این گروه نیز می توان دسترسی سریع تر به منابع دیجیتال و نسخ خطی را فراهم کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان در پایان به راه اندازی «سامانه پاسخگویی و نشر تحقیقات ادبی» در این حوزه اشاره کرد و گفت: با نگاه ویژه و ایجاد قرارگاه مرکزی ادبیات در حوزه علمیه خراسان، به دنبال فرهنگ سازی در این زمینه هستیم تا فضای رشد بیشتری را در زمینه‌ی ادبیات فارسی و عربی، ایجاد کنیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha