جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، نظارت بر اجرای قوانین برزمین مانده مصوب مجلس شورای در حوزه تسهیل ازدواج و ازدیاد جمعیت را خواستار و گفت: برنامه ریزی برای اجرای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه ازدیاد جمعیت، ازدواج، جهاد فرزندآوری و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه های حوزه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمدکارگر شورکی در اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد با گرامیداشت در پیش بودن ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به حضار تسلیت گفت و به بیان مروری بر زندگی آن امام همام از جمله تولد تا شهادت، ۳۴ سال امامت و بهره مندی چهارهزار شاگرد از محضر ایشان پرداخت.

وی، توفیق طلبگی را برای خود و همه حوزویان افتخار دانست و افزود: خدا را شاکریم که شما بانوان طلبه هم در این عصر شاگرد مکتب امام صادق(ع) هستید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد  با قرائت روایتی از امام صادق(ع) « إِنْ کَانَ اللَّهُ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ قَالَ الْمالُ وَ الْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیاةِ الدُّنْیا إِنَّ الثَّمَانِیَهْ رَکَعَاتٍ یُصَلِّیهَا الْعَبْدُ آخِرَ اللَّیْلِ زِینَه الْآخِرَهْ» گفت: یعنی خداوند عزّوجلّ فرموده است: الْمالُ وَ الْبَنُونَ زینَةُ الحَیاةِ الدُّنْیا، پس هشت رکعت نماز که در اواخر شب خوانده شود، زینت حیات اخروی است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با بیان این که از دیدگاه امام صادق (ع) زینت دنیا دردو چیزیعنی ثروت و فرزندان است، تصریح کرد: معمولا مردم و در بعضی اقوام برای این دو زینت ارزش زیادی قائل هستند و زینت آخرت در این حدیث را «نماز شب»بیان شده و در واقع راه برای همه روشن شده است که اگر طالب دنیا یا آخرت هستید کدام را انتخاب کنید.

وی  افزود: امام صادق (ع) در حدیث دیگری به یکی از یارانش فرمودند«لا تدع قیام اللیل فان المغبون من حرم قیام اللیل»یعنی دست از قیام شب برمدار، مغبون کسی است که از قیام و عبادت شب محروم گردد» که به همه افراد به ویژه طلبه ها که شاگردی امام صادق (ع) را دارند توصیه می شود در این بخش تلاش بیشتری نمایند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد بیان کرد: گاهی خدا زینت دنیا (مال  فرزندان)و زینت آخرت را توأم به افراد می دهد چون طبیعت انسان به دنبال دنیا هم هست و می توان با یک مقدار همت، دنیا و آخرت را هر دو از خدا طلب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگرشورکی ادامه داد: با توجه به شرایط امروز جامعه اسلامی، یکی از مصادیق این حدیث ازدیاد جمعیت است که اگر از پیر شدن جمعیت پیشگیری کنیم و به سمت جوانگرایی سوق دهیم در بحث جهانی باعث زینت جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی می شویم.

وی خاطر نشان کرد: بانوان طلبه و حوزویان که خود را در خط مقدم حفظ بنیان خانواده و رعایت سبک زندگی اسلامی و پیروی از فرمایشات ولی فقیه می دانند، باید طرح هایی در این زمینه برای تشویق بانوان به ازدیاد فرزند و رفع باورهای غلط در خانواده ها که حاصل برنامه های کنترل جمعیت است؛ برنامه ریزی نمایند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با یاداوری فرموده پیامبر اعظم(ص) به ازدیاد جمعیت مسلمان و افتخار پیامبر در روز قیامت به بالا بودن جمعیت مسلمانان گفت: رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته بارها و بارها مسأله پیری جمعیت و مسأله ازدیاد جعیت را تأکید کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران افزود: در اصل دهم قانون اساسی آمده«از آنجا که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است همه قواینن و مقررات و برنامه ریزی های مربوط باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده و پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی برپایه حقوق واخلاق اسلامی باشد».

وی گفت: مجلس شورای اسلامی قوانین بسیاری در خصوص ازدواج و ازدیاد فرزند تصویب کرده است، ولی ما در اجرای قوانین مشکل داریم که نیازمند نظارت بیشتر بر اجرای قوانین است و معتقدیم اگر همین قوانین موجود اجرا بشود مشکلات ازدواج و فرزندآوری حل می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد یادآور شد: در هفتم دی ۱۳۸۴ قانون تسهیل ازدواج در مجلس شورای اسلامی با بندهای خوب و مفصل تصویب شده است و ما بیشتر باید به دنبال قوانین روی زمین مانده برای رصد و اجرای آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی دیگر قوانین مربوط به نهاد خانواده را شامل نقشه مهندسی کلان راهبردی سوم در حوزه خانواده و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درهشتم خرداد ۱۳۹۲، نقشه راهبردی کلان چهار در حوزه جمعیت مورخ هشتم خرداد ۹۲مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی،(تصویب دو موضوع در یک روز)، سیاست های کلی خانواده ابلاغی رهبرمعظم انقلاب مورخ هشتم خرداد۹۲ و سیاست های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری درسوم اردیبهشت ۹۳ برشمرد.

وی یکی از مطالبات امروز از مجلس را نظارت بر اجرای قوانین مصوب در خصوص تسهیل ازدواج و ازدیاد جمعیت دانست و افزود: سیاست های ابلاغی رهبرمعظم انقلاب و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه جمعیت و خانواده هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha