جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: بسیاری از علمای اهل سنت در کتب خود به جایگاه والای علمی و فقهی امام صادق علیه السلام اشاره و تأکید کرده‌اند، فلذا لازم است سبک علمی و رفتاری حضرت، با حضور علمای شیعه و اهل سنت مورد تحقیق و پژوهش قرار بگیرد تا بتوان الگوی بی‌بدیلی برای تعاملات مذاهب اسلامی تدوین کرد .

به گزارش «حوزه» خبرگزاری از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، سه شنبه ۲۷ خرداد ماه، در هم اندیشی علمای شیعه و سنی که با عنوان «صادق امت» به مناسبت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در ارومیه برگزار شد، به جایگاه والای علمی و فقهی حضرت اشاره کرد و اظهار داشت: امام صادق(ع) یکی از محورهای وحدت شیعه و اهل سنت است.

وی افزود: علمای شیعه وسنی در طول تاریخ و عصر حاضر مدیون تلاش‌های علمی امام صادق (ع) هستند و به خاطر تأسیس بزرگترین حوزه علوم دینی و تربیت 4000 نفر از راویان حدیث در طول دوران زندگی با برکت ایشان، اکنون به معارف اصیل دینی و فقهی و حتی علمی دسترسی داریم .

امام جمعه ارومیه اظهار کرد:  بسیاری از بزرگان مذاهب اسلامی از جمله امامان چهارگانه اهل سنت در زمان امام صادق علیه السلام با واسطه و یا بدون واسطه در محضر ایشان به تحصیل علوم دینی پرداختند و امروزه معارف و احکام اسلامی توسط مذاهب اسلامی در اختیار مردم و جوامع اسلامی قرار گرفته است.

وی افزود : بسیاری از علمای اهل سنت در کتب خود به جایگاه والای علمی و فقهی امام صادق علیه السلام اشاره و تأکید کرده‌اند، فلذا لازم است سبک علمی و رفتاری حضرت، با حضور علمای شیعه و اهل سنت مورد تحقیق و پژوهش قرار بگیرد تا بتوان الگوی بی‌بدیلی برای تعاملات مذاهب اسلامی تدوین کرد .

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان به وجوه رفتاری امام صادق علیه السلام اشاره و تصریح کرد: نحوه رفتار امام صادق علیه السلام با پیروان ادیان و مذاهب دیگر و توصیه‌های ایشان در باب عیادت از دیگران و احترام گذاشتن و شرکت کردن در تشییع جنازه یکدیگر  باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان به تعاملات سازنده‌تر و کریمانه‌تری با سایر مذاهب دست پیدا کرده

انتهای پبام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha