جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تاریخ جنت البقیع

حوزه/ حجت الاسلام عابدی با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) برای احیای ارزش های دین تلاش می‌ کردند، گفت: حضرت امام صادق(ع) فرهنگ عزاداری و فرهنگ عاشورا را بزرگترین مکتب و دانشگاه برای احیای دین و معارف الهی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدیوسف عابدی در همایش بین المللی مجازی «نهضت حسینی در مکتب امام صادق» که عصر امروز در مؤسسه رواق تاریخ و اندیشه معاصر برگزار شد، با بیان این که حضرت امام صادق(ع) فرهنگ زیارت و فرهنگ عزاداری را زنده نمود، اظهار داشت: ایشان بالاترین عبادت و بالاترین بندگی را زیارت امام حسین(ع) و عزاداری برای ایشان قراردادند.

استاد جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: امام صادق(ع) در زمان خود نه تنها با عزاداری فرهنگ زیارت  تقویت نمود، بلکه بقای اسلام و معارف دینی را به اقامه مجالس و زیارت امام حسین علیه السلام قرار دادند، به همین خاطر به مردم تاکید می‌ کردند همیشه مجالس امام حسین(ع) را برگزار کنند و از طریق مجالس معارف و جایگاه اهل بیت(ع) را بیان کنند.

وی یادآور شد: امام صادق(ع) روزی از فضیل بن یسار سوال نمودند ای فضیل آیا مجالس امام حسین را برگزار می‌ کنید؟ و معارف اهل بیت را در این مجالس بیان می‌ کنید؟ جناب فضیل جواب دادند بله یابن رسول الله، امام صادق(ع) فرمودند ای فضیل من این مجالس را دوست دارم و رحمت خداوند برای کسانی هست که معارف مارا احیا میکنند و مجالس جد بزرگوار من ، حسین(ع) را برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام عابدی با اشاره به در روایت دیگری از امام صادق(ع) یادآور شد: ایشان فرمودند: همیشه در یاد امام حسین  باشید و مکتب امام حسین(ع) را احیا کنید؛ هر زمان آب می‌ نوشید، تشنگی امام حسین(ع) را یاد کنید و در یاد غربت امام حسین(ع) باشید و اهداف قیام ایشان را زنده کنید.

وی باتأکید بر این که در فضیلت زیارت امام حسین(ع) بیشترین روایات و بالاترین تاکید و سفارشات از جانب امام صادق(ع) وارد شده است، خاطرنشان ساخت: امام صادق(ع) تاکید فرموده اند که مردم باید همیشه فرهنگ زیارت را احیا کنند و از هر فرصتی برای این زیارت با عظمت استفاده کنند.

این استاد جامعه المصطفی اهل پاکستان اضافه کرد: امام صادق(ع) برای اصحاب خود و مومنین فضیلت زیارت را بیان می‌ کردند و به رفتن به زیارت تاکید می‌ کردند ومی فرمودند: «روز قیامت بالاترین مقام و منزلت برای زائرین امام حسین(ع) است و روز قیامت از عرش الهی صدا می آید کجا هستند زائرین امام حسین؟ و زائرین امام حسین با این ندا، چهره هایشان  مانند  ماه می درخشد و در درگاه الهی حضور پیدا میکنند، از سوی خداوند ندا میرسد ای زائرین امام حسین شما بالاترین مقام را دارید مانند امام حسین گناهکاران را شفاعت کنید و همراه خود به بهشت ببرید».
وی در پایان با اشاره به این که همه ائمه اطهار(ع) برای احیای ارزش های دین تلاش می‌ کردند، گفت: حضرت امام صادق(ع) فرهنگ عزاداری و فرهنگ عاشورا را بزرگترین مکتب و دانشگاه برای احیای دین و معارف الهی قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha