شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابراهیم شفیعی سروستانی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: رسانه ها و فضای مجازی در یک جامعه اسلامی به هیچ وجه نباید مروج غفلت، دنیاپرستی و بی خیالی باشند.

دکتر ابراهیم شفیعی سروستانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که هر چه به جلوتر می رویم، بر اهمیت و تأثیرگذاری رسانه ها بر مخاطب افزوده می شود، اظهار داشت: ما در دنیایی بسر می بریم که روز به روز نقش رسانه ها و به ویژه شبکه های اجتماعی در آن مشهودتر و پررنگ تر می شود و از این رو چنانچه بتوانیم از ظرفیت رسانه با کنار گذاشتن آسیب های آن و نیز بهره گیری درست از ظرفیت نهادهایی چون خانواده و مدرسه در مباحث تربیتی استفاده کنیم، بی شک در این زمینه موفق خواهیم بود.

وی افزود: در واقع برای تحقق اهداف تربیتی باید نقش رسانه را در کنار نقش مدرسه و خانواده دید و برای بهره برداری حداکثری از ظرفیت آن برنامه ریزی کرد.

عضو انجمن علمی مهدویت حوزه همچنین با اشاره به لزوم توجه رسانه های جمعی به خصوص فعالان فضای مجازی به اهمیت و ضرورت مباحث تربیتی و اخلاقی خاطرنشان کرد: رسانه ای که دغدغه اش نمایش رفاه و تجمل گرایی باشد، طبعاً برایش چندان مهم نیست که مروج مباحث اخلاقی و تربیتی باشد، کما این که امروزه در فضاهایی چون اینستاگرام، شاهد فخرفروشی، تجمل گرایی و نمایش ثروت و رفاه هستیم و این در حالی است که این رویه ها کاملاً برخلاف توصیه های اسلامی است.

وی افزود: از سویی رسانه ها و شبکه های اجتماعی باید کاری کنند که پرده های غفلت از مقابل دیدگان مخاطبانشان کنار رود، نه این که خود به عاملی در جهت غفلت زایی تبدیل شوند و حال آن که می بینیم متاسفانه این غفلت و دنیازدگی و بی خیالی در حال ترویج در بسیاری از شبکه های اجتماعی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha