چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر / نشست صمیمی امام جمعه همدان با مشاوران تخصصی خانواده حوزه علمیه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه طلاب مشاور، نیازمند حمایت حوزه علمیه برای دستیابی به موفقیت بیشتر هستند، گفت: طلاب باید حضوری اجتماعی در بین مردم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام‌والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جمع مشاوران تخصصی خانواده حوزه علمیه همدان، با تاکید بر اینکه لزوم ایجاد یک مرکز مشاوره جامع در استان، بیان کرد: برای رفع مشکلاتی که در حوزه خانواده با آن مواجه هستیم ضرورت ایجاد یک مرکز جامع که بتواند به درستی پاسخگوی نیازهای جامعه باشد، احساس می‌شود.
وی افزود: طلاب متخصص در حوزه خانواده و مشاوره می‌توانند مرکزی را تحت نظر حوزه علمیه ایجاد کنند و در آن اقدام به پاسخگویی به مشکلات و سوالات در زمینه خانواده کنند.
امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در برخورد با آسیب‌های اجتماعی و ارائه مشاوره، نیازمند حضور طلاب هستیم، گفت: اگر این احساس در طلاب فعال در حوزه خانواده و مشاوره، ایجاد شود که دانسته‌های آن‌ها به درد جامعه می‌خورد، قطعا انگیزه برای فعالیت بیشتر در وجود آنها ایجاد می‌شود.  
وی، انجام کار تخصصی بر روی مسائل و مشکلات خانواده را نیاز جامعه برشمرد و عنوان کرد: اگر فردی می‌خواهد در این راه به موفقیت دست پیدا کند باید تمام تمرکز خود را در این مسیر و مباحث مربوط به خانواده قرار دهد.
حجت الاسلام‌والمسلمین شعبانی با بیان اینکه طلاب مشاور، نیازمند حمایت حوزه علمیه برای دستیابی به موفقیت بیشتر هستند، ابراز کرد: طلاب باید حضور اجتماعی در بین مردم داشته باشند تا در جامعه برای مردم شناخته شوند.
وی تصریح کرد: مراکزی که کارگاه‌های مشاوره‌ای در زمینه مسائل خانواده برگزار می‌کنند از مشاورانی دعوت می‌کنند که در جامعه شناخته تر باشند، بنابراین طلاب فعال در این حوزه باید با حضور اجتماعی خود، زمینه ساز موفقیت‌های بیشتر باشند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه در مباحث روانشناسی نیابد شاهد انحصار گرایی باشیم، مطرح کرد: نتیجه حضور طلاب موفق و کارشناس در این حوزه، بازتر شدن عرصه فعالیت خواهد بود.
در پایان این جلسه نیز اعضا حاضر به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود در حوزه مشاوره پرداختند که موضوعاتی همچون آینده شغلی، لزوم استفاده از ظرفیت حوزه در جامعه و معرفی آن به مردم و نظارت بیشتر بر مراکز مشاوره از مهم‌ترین خواسته‌های طلاب فعال در این عرصه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha