چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام‌جمعه ابرکوه

حوزه/امام جمعه ابرکوه گفت: تظاهرات بی سابقه مردم آمریکا امروز نماد نفرت عمومی ملت های جهان از آمریکا شده است که سرانجام نویدبخش فروپاشی این حکومت فاسد و قدرت کاذب جهانی و مرگ آمریکا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه امروز شهر ابرکوه با اشاره به اعتراضات مردم آمریکا، تصریح کرد: عاطفه انسانی و وجدان جهان بشریت با قتل دلخراش جرج فلوید آمریکایی به جرم سیاه پوست بودنش، جریجه دار شد و پرده از چهره زشت ترامپ برداشت.

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: در آستانه انتخابات و داغ شدن تنور تبلیغات انتخاباتی آمریکا تظاهرات بی سابقه مردم امروز نماد نفرت عمومی ملت های جهان از آمریکا شده است که سرانجام نویدبخش فروپاشی این حکومت فاسد و قدرت کاذب جهانی خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی در ادامه افزود: روزهای پایانی خرداد را سپری می کنیم و در آستانه تابستان قرار داریم که امیدوارم به زودی بلای ویروس کرونا از جامعه ما ریشه کن شود، اما راهکار از بین رفتن آن، شرکت نکردن در تجمعات و و رعایت فاصله اجتماعی است.

وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه از اول تیرماه اظهار کرد: امیدواریم همچنان قوه قضائیه باجدیت و عزم انقلابی و بدون ملاحظه صاحبان ثروت و قدرت به حسب توصیه های مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با نصب العین قراردادن این توصیه ها در همه فصول قضائی تحول آفرین باشد.

امام جمعه ابرکوه، شاخصه های تحول آفرینی را مردمی بودن، انقلابی بودن، ضد فساد بودن، پاک دست و پاک دامن بودن و  ملاحظه این و آن نکردن برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: به لطف خدا اقدامات جاری قوه قضائیه در برخورد با عناصر فساد درون تشکیلاتی و سالم سازی محیط داخلی قضائی و تحول اصلاح گرایانه امیدهای زیادی را در دل ها و افکار عمومی و نخبگان زنده کرده است.

وی افزود: اقداماتی همچون ورود جدّی به بحث رونق و جهش تولید و دفاع از حقوق عامه، شفاف سازی حساب های معین قوه قضائیه، محاکمه طبری و عناصر فاسد در دستگاه قضائی، زمینه تقویت اعتماد عمومی را فراهم کرد.

امام جمعه ابرکوه با یادآوری 31 خرداد سالروز رأی انقلابی مجلس شورای اسلامی در سال 1360 به عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور بی کفایت آن دوره یعنی بنی صدر گفت:  این عنصر نفوذی با عزم و اراده انقلابی امام و امت از کشور با شمایل زنانه فرار کرد، اما عوامل و عناصر نفوذ که همچون موریانه بدنه نظام را تهی می کنند و ارزشهای انقلابی را می خوردند هنوز هستند که باید با همین برخورد قهرآمیز و انقلابی با آنان معامله کرد.

*محصول تلاش حرکت انقلابی چمران، شهید سلیمانی است

وی به مناسبت دیگر 31 خرداد یعنی سالروز شهادت سردار رشید اسلام، دکتر مصطفی چمران(ره) اشاره کرد و افزود:  سی و نهمین سالروز شهادت این اسوه ایمان و عرفان و ایثار که با اعتقاد از فدائیان امام بود را گرامی می داریم و این ها الگوی معنویت انقلابی هستند که محصول تلاششان شهید سلیمانی های بودند.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: شهید چمران کسی بود که اولین هسته مقاومت انقلابی را در لبنان  بنا نهاد و سردار دل ها شهید حاج قاسم دیگر مرد حماسه و ایثار از جنس شهید چمران، تداوم بخش این راه شد؛ چنانچه سیّد مقاومت، سیّد حسن نصرالله می گوید« من تربیت شده امام موسی صدر و چمران هستم و تحت طرز تفکر این دو بزرگ شده ام».

وی در خطبه نخست نماز جمعه سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در هفته آینده را یادآور شد و گفت: میمنت ماه ذی القعده به ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)است.

امام جمعه ابرکوه افزود: حضرت معصومه(س) ضمن آن که معلم و مفسر قرآن بود، در عرصه فعالیت سیاسی و افشا گری چهره خبیث و ظالم حاکم عباسی در میدان بود و سرانجام با هجرت تمدن سازانه خود به ایران، شهر قم را حرم اهل بیت علیهم السلام و از مؤثرترین کانون های تحول در دوره آخرالزمان کرد تا بستر قیام جهانی مصلح کل، مهدی آل محمد(عج) فراهم شود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha