سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / امام جمعه تبریز با اشاره به همکاری کامل مجموعه های دینی و مذهبی با ستاد ملی مقابله با کرونا، تصریح کرد: اگر وضعیت شهر تبریز قرمز بود، نماز جمعه برگزار نمی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در نماز جمعه این هفته تبریز با تبیین باید ها و نباید های تحقق عدالت اجتماعی، گفت: دستورالعمل تحقق عدالت در ۴ محور قابل بررسی است، چرا باید عدالت خواه باشیم؟ برای تحقق عدالت چه باید کرد ؟ به چه شکل باید عدالت خواه باشیم و اینکه باید ها و نباید های عدالت خواهی چیست؟

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه، افزود: در پاسخ به این سؤال که چرا باید عدالت خواه باشیم؟، توضیح داد: فوری ترین هدف تشکیل نظام اسلامی عدالت است، نظام اسلامی پرچم عدالت ‌را برافراشته و مردم مجذوب آن شده اند.

 خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه نظام اسلامی باید تامین کننده عدالت باشد، اظهار کرد: همه آحاد جامعه می بایست شکل عادلانه از منابع حیاتی کشور برخوردار باشند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر استقرار عدالت اجتماعی و قسط اسلامی، گفت: قیام پیامبران و میزان الهی بر این بود که مردم از فشار ظلم نجات پیدا کنند و در پرتو عدالت نظام انسانی به کمالات عدالت دست یابند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: هر نظامی هر چند با آرایش اسلامی، اگر تامین قسط و عدل و نجات ضعفا و محرومین را سرلوحه کار قرار ندهد به رسالت اصلی خود عمل نکرده است.

 امام جمعه تبریز در پاسخ به محور دوم عدالت خواهی، اظهار کرد: اثر ماندگار و موفقیت هر نظام اجتماعی، عدالت است و بنا بر دیدگاه الهی در مجموع آفرینش ریشه تکوینی و طبیعی دارد.

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به شرایط برگزاری نماز جمعه تبریز، افزود: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و ستاد ملی مبارزه با کرونا هر هفته آخرین وضعیت شیوع ویروس را در اختیار ستاد برگزاری نماز جمعه قرار می داد و از هفته گذشته مجوز اقامه این فریضه در تبریز صادر شده بود.

 خطیب نماز جمعه تبریز با یادآوری اینکه ۴ ماه پیش و با شیوع ویروس کرونا با اولویت قرار دادن سلامتی مردم برگزاری این فریضه را تعطیل کرد، گفت: در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی سه منطقه مراغه، بناب و قره آغاج در شرایط قرمز قرار دارند و بقیه شهرها سفید، زرد و در اصطلاح جدیدی نارنجی هستند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: در طول ۲ روز گذشته مکررا از رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص وضعیت تبریز سوال کرده ام که بنا بر اعلام آنها وضعیت شیوع کرونا در تبریز قرمز نیست.

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه اگر وضعیت قرمز بود نماز جمعه اقامه نمی شد، ادامه داد: اینکه کارشناس بهداشتی در خبر تلویزیون اعلام می کند تصمیم برگزاری نماز جمعه را مربوط به ۲ هفته قبل است! موضوع درستی نیست، چرا که در طول ۲ روز گذشته مسئولان بهداشت و سلامت استان در پاسخ سوالات مکرر بنده، مسئله ای در رابطه با عدم برگزاری اعلام نکرده اند.

 امام جمعه تبریز با بیان اینکه بیشترین همکاری در ایام کرونا در حوزه دین و مسائل مذهبی  ائمه جمعه بوده است، گفت: تعلیق نماز های جماعت، مساجد، فعالیت هیئت های حسینی مصداق بارز این موضوع است؛ با اقامه نماز جمعه نمازگزارن تبریزی به وظیفه شرعی، قانونی و انسانی خود عمل می کنند و اگر اشکالی هم باشد باید مسئولان نظام سلامت در استان پاسخگو باشند، چرا که مردم انتظار اطلاع رسانی دقیق از سوی آنها را دارند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به مناسبت های تقویمی و هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ یار ایشان، گفت: دکتر بهشتی حکیم بصیر و بنیان گذار قوه قضائیه میهن عزیزمان بود و امروز راه و روش آن شهید بزرگوار با اقدامات ارزشمند این قوه ادامه دارد.

 امام جمعه تبریز تصریح کرد: قوه قضائیه باید به جایگاهی برسد که اگر مظلومی احساس کرد مشکل دارد با رجوع به این دستگاه مشکل خود را مرتفع سازد. 

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه اقدامات ارزشمند دستگاه قضا مورد حمایت است، گفت: باید سلامتی و کارآمدی قوه قضائیه مورد توجه قرار گیرد و هر مظلومی خود را به ساحل امن این قوه برساند.

 میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و آغاز دهه کرامت موضوع دیگری بود که نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به آن اشاره کرد و گفت : دهه‌کرامت یادآور ساختار خلقت انسان است، چرا که خداوند انسان را کریم آفریده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها روز دختر هم نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) از فرزند دختر به عنوان انسان های با برکت و خوش تربیت و دلسوز یاد کرده است.

 خطیب نماز جمعه تبریز افتتاح دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در تبریز را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: ذبح قربانی توسط مردم در مساجد برای سلامتی امام زمان (عج) در ایام کرونا از برکات و اقدامات ارزشمند این دفتر بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha