دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مدرسی-عضو فقهای شورای نگهبان

حوزه/امام جمعه موقت یزد خواستار تبیین درس ها و عبرت های ایام کرونا برای مردم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا مدرسی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر یزد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار کرد: بلای کرونا محرومیت هایی را به بشریت تحمیل کرده و بعضی محرومیت ها دارای شدت و مشکلات بیشترو خسارت بیشتری را به مردم وارد کرده است.

وی، برخی از خسارات کرونا را تعطیلی اجتماعات اسلامی، دینی، نمازهای جماعت، نماز جمعه، حرم های اهل بیت(علیهم السلام) در داخل و خارج کشور عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: حج امسال تعطیل نشود.

امام جمعه موقت شهر یزد، توفیق مجدد برگزاری نماز جمعه را به برکت دعای مؤمنان، شفاعت ائمه(ع) و توسلات مردم دانست و بر رعایت دستورات بهداشتی در این اجتماعات تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با قرائت آیه ۴۱سوره روم« ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ لِیُذِیقَهُمْ بَعْضَ الَّذِی عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ یعنی فساد و پریشانی به کرده بد خود مردم در همه برّ و بحر زمین پدید آمد تا خدا هم کیفر بعضی اعمالشان را به آنها بچشاند، باشد که (از گناه پشیمان شده و به درگاه خدا) باز گردند» گفت: باید بدانیم این مصیبت ها عمدتا ناشی از عملکرد خود بشر است.

وی ادامه داد: امروز دانشگاه ها، آزمایشگاه ها و برجسته ترین دانشمندان در مراکز تحقیقاتی همه به صف شده اند تا درباره یک موجود غیر مرئی تحقیق کنند و منبع پیدایش، گسترش وراه های مبارزه با آن را کشف کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: دانشمندان و پژوهشگران قدری سرشان را از روی تحقیقات به سمت خدا بچرخانند و به بالا نگاه کنند و بدانندعالم مدبر دیگری دارد و خداوند بر این کره خاکی حاکم است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ابراز کرد: مگر این عالم بی حساب و کتاب و بدون تقدیر و حکمت الهی است وباید بدانیم همه عالم در قبضه خداوند متعال و بصیر است، چرا محققان در این زمینه بررسی نمی کنند.

وی بیان کرد: بشر بی حیا هیچ حرمتی را باقی نگذاشته  و جدای از دین، مقتضیات فطرت انسانی را هم زیر پا گذاشته و مرزهای انسانیت را شکسته است و در همه زمینه ها هم اگر نگوییم در روابط خانوادگی، اجتماعی و بین الملل ظلم و فساد جهان را گرفته و اخلاق فردی و خانوادگی به سوی فساد شتابان می رسد و مگر می شود این دنیا عکس العمل نداشته باشد و خداوند ما را بیدار نکند؟

امام جمعه موقت یزد افزود: کرونا یکی از تازیانه های بیدار کننده الهی برای کسانی که اهل بیدار شدن باشند و اکثر مردم جهان مستعد بودند که چنین عقوبتی نصیب شده، اگر این هشدار الهی را جدی بگیرند و برگردند؛ حتی برای دنیا و هم برای آخرتشان خیر خواهد بود.

عضو فقهای شورای نگهبان با طرح این سئوال که الان راه حل این موضوع چیست؟ گفت: تلاش های علمی پزشکی و تحقیقات همه لازم و واجب است و در چنین بلایایی باید به خدا و به فطرت انسانی برگشت و امیرالمؤمنین علی(ع)می فرمایند «وقتی خداوند مصیبت به افراد وارد کرد اگر با صدق نیت به سمت خدا برگردند، خداوند هر چه از دستشان رفته باز می گرداند وهر چه که فاسد شده باشد را اصلاح می کند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به حوادث ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ اشاره کرد و افزود: امروز جمعه ۳۰ خرداد حوادثی در تاریخ جمهوری اسلامی اتفاق افتاده که عبرت گرفتن از آن ها مهم است.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: در سال ۱۳۶۰ هنوز انقلاب پا نگرفته بود و در حالی که عده ای به اسم مسلمان و انقلابی خود را معرفی می کردند، جنگ رسمی مسلحانه با جمهوری اسلامی را اعلان کردند و ۱۲ سال بعد همان ها حرم مطهر امام رضا(ع) را بمب گذاری کردند و چقدر انسان بی گناه را کشتند و امروز هم آلت دست آمریکا و اسرائیل شدند و از طریق سایت های مجازی علیه جمهوری اسلامی و برخی عواملشان در داخل مشغول جاسوسی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خاطر نشان کرد: «غفلت» این چنین انسان افرادی را که خود را انقلابی و مجاهد می دانستند را بیچاره کرد.

وی ادامه داد: ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ یادآور قضیه رأی مجلس شورای اسلامی بر عدم کفایت رئیس جمهور فراری است  و بنی صدرآنقدر فساد کرد و عاقبت شر آن عنصر فاسد از سر ملت با رأی مجلس و عزل از سوی امام کم شد .

امام جمعه موقت یزد یکی دیگر از مناسبت ها را تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیر ۱۳۶۰ معرفی کرد و افزود: امیدواریم سازمان تبلیغات اسلامی بتواند آن چنان که تا کنون خدماتی را ارائه داده است، تداوم یابد.

عضو فقهای شورای نگهبان، دهه کرامت را یادآور شد و گفت: دهه کرامت فرصتی برای همگان است که ائمه معصومین عصمت و طهارت را به خصوص امام رضا (ع)و حضرت معصومه را بشناسند و زندگی خود را با چنین بزرگوارانی تطبیق بدهند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha