شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست اقتصاد

حوزه/ دبیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه خراسان از پیگیری تصویب دوره سطح ۴ تخصصی فقه‌الاقتصاد در شورای عالی این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست دانش‌پژوهان دوره دوم پودمانی اقتصاد با مدیر و دبیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و همچنین با رعایت دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی، در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد.

در این نشست که بعد از تعطیلات کرونایی، اولین جلسه حضوری دوره به شمار می‌رفت، حجت‌الاسلام نعمتی، دبیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه خراسان، به ارائه سخنرانی با عنوان «نقشه پژوهشی اقتصاد اسلامی و موضوعات اقتصادی نیازمند تحقیق و تفقه» پرداخت و سپس، در ادامه آن، دکتر عاملی، مدیر هیئت اندیشه ورز، به بیان برنامه‌های علمی دوره و آینده پیش روی دوره پرداخت و از پیگیری تصویب دوره سطح ۴ تخصصی فقه‌الاقتصاد در شورای عالی، برای دانش‌پژوهانی که دوره پودمانی را با موفقیت به پایان رسانند، خبر داد.

دبیر هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان در ادامه این نشست، به ارائه بحث علمی درباره بازار فارکس و ضرورت ورود موضوع‌شناختی برای فقها و مراجع در این باب پرداخت.

در پایان نشست نیز دکتر کریمی، مسئول دوره پودمانی اقتصاد به ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی هیئت در تعطیلات کرونایی و نیز بیان برنامه دوره و آزمون‌های دروس در تابستان و تسهیلات لحاظ‌شده جهت جبران عقب‌ماندگی آموزشی دانش‌پژوهان پرداخت.

لازم بذکر است، دومین دوره پودمانی اقتصاد با حضور ٢٠ نفر از طلاب فاضل درس خارج از ابتدای بهمن ماه سال ١٣٩٨ آغاز شد که متأسفانه بعد از گذشت حدود یک ماه، با تعطیلات ناخواسته به دنبال شیوع کرونا مواجه شد و هم‌اکنون آموزش دوره به‌صورت مجازی و رفع اشکال حضوری در حال برگزاری می باشد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha