جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین گنجی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اهل‌بیت(ع) شهر قم را تحت حفاظت خود گرفته‌اند، اما دشمن در قضیه شیوع کرونا ناجوانمردانه با این شهر و اهالی این شهر برخورد نمود و انسان‌های ضعیف الایمان نیز از این شهر به هراس افتادند، باید با این نقشه‌های شوم دشمنان مقابله نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین گنجی شامگاه شنبه طی سخنانی که از صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: نمی‌توان به معنای واقعی کلمه حضرت معصومه سلام‌الله علیها را معرفی نمود چون ما انسان‌ها از نظر معرفتی و علمی ناقص هستیم و باید از لسان اهل‌بیت(ع) این بانوی کرامت را معرفی نماییم.

وی افزود: امام رضا علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند هر فرد حضرت معصومه سلام‌الله علیها را در قم زیارت نماید همانند این است که مرا زیارت نموده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: نکته مهم این روایت این است که امام رضا علیه‌السلام می‌فرماید باید خواهر بزرگوارشان را در قم زیارت کند یعنی برای زیارت باید به شهر قم مشرف شوند و ورود به این شهر مقدس در متن روایت موضوعیت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی تأکید کرد: اهل‌بیت(ع) شهر قم را تحت حفاظت خود گرفته‌اند  اما دشمن در قضیه شیوع کرونا ناجوانمردانه با این شهر و اهالی این شهر برخورد نمود و انسان‌های ضعیف الایمان نیز از این شهر به هراس افتادند و باید با این نقشه‌های شوم دشمنان مقابله نمود.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: قم شهر اهل‌بیت(ع) و شهر امنیت است و اهل‌بیت(ع) برای مردم این شهر و امنیت آن دعا نموده‌اند و این شهر مقدس یک جایگاه منحصربه‌فرد در میان اهل‌بیت(ع) دارد.

وی افزود: عنایات خداوند سلسله‌مراتب دارد و این عنایات به بعضی از اماکن بیشتر از اماکن دیگر است به همین خاطر مشرف شدن به حرم بانوی کرامت موضوعیت دارد و می‌تواند انسان را در پرتو الطاف خاص الهی قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی در ادامه گفت: زیارت از نزدیک و حرکت از منزل و طی طریق نمودن برای زیارت اهل‌بیت(ع) موضوعیت دارد و اتکا به زیارت از راه دور و دوری از حرم‌های اهل‌بیت(ع) مناسبت نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: عده‌ای در زمان شیوع بیماری کرونا، مردم را از حضور در اماکن مقدس و مشاهد مشرف به هراس انداختند در حالی‌که طبق آمارهای موجود کمترین شیوع در این اماکن بود اما بیش‌ترین شیوع در بازارها بود که مردم بیش‌ترین حضور را داشتند.

وی افزود: مسئولین نباید به‌گونه‌ای حرف بزنند که مردم از حضور در اماکن مقدسه هراس داشته باشند چراکه این اماکن منطقه امنی است که با حضور ملائکه حفاظت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی تأکید کرد: مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن حضور پیدا نمایند  چراکه حرم‌های اهل‌بیت(ع)پایگاه‌های بی‌نظیر معنوی برای شیعیان است.

وی یادآور شد: اهل‌بیت(ع) صاحبان کرامت هستند که خداوند اموری به آن‌ها واگذار نموده و نمایندگان تام‌الاختیار خداوند هستند و شکسته حالی‌ها، شکسته‌بالی‌ها، افسردگی‌ها، کمبودهای روحی و…. توسط ائمه معصومین علیهم السلام  ترمیم می‌شود و نباید از این اماکن هراس داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha