دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در موضوع عفاف و حجاب نیازمند توجهات فرهنگی هستیم چرا که در این حوزه رفتارهای سلبی باید به ندرت اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به آغاز به کار مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه به صورت غیر رسمی از ماه های گذشته، اظهار داشت: این مجتمع قرار است به صورت تخصصی بر روی تربیت کودک و نوجوان کار کند و با فراهم شدن شرایط در دهه کرامت به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به هفته عفاف و حجاب، بر لزوم توجه متولیان به این موضوع تاکید کرد و گفت: در موضوع عفاف و حجاب نیازمند توجهات فرهنگی هستیم، چرا که در این حوزه رفتارهای سلبی باید به ندرت اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه به هفته صرفه جویی اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از مشکلات نیازمند حل به صورت زیر بنایی هستند و لذا به راحتی قابل اصلاح نیستند، بنابراین باید باید با فرهنگ سازی در جهت رفع مشکلات قدم برداریم.

وی با بیان اینکه برای فرهنگ سازی باید از ظرفیت های موجود استفاده کرد، گفت: شهرداری‌ها، صدا و سیما، ائمه جمعه و امور مساجد و ائمه جماعات ظرفیت هایی است که باید از آن برای ترویج فرهنگ سازی استفاده کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برخی از اساتید ما در روشن کردن یک لامپ هم حساس بودند، مطرح کرد: در ادارات باید استفاده صحیح از منابع مورد توجه قرار گیرد و نسبت به بیت‌المال مراقب باشند.

وی در پایان با تبریک هفته تبلیغات اسلامی، تبلیغ را ظرفیت بالایی برای ترویج فرهنگ در جامعه دانست و گفت: این هفته دارای ظرفیت خوبی است که باید با استفاده از آن در عرصه فرهنگ سازی فعالیت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha