جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت:امروزه عده زیادی از مردم به شکل های مختلف از عرصه های گوناگون فضای مجازی استفاده می کنند و حتی می توان گفت در این محیط ها به نوعی زندگی می کنند و این امر اهمیت حضور طلاب و مبلغین برای پاسخگویی به سوالات و نیازهای دینی این افراد و همچنین شبهات را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، امروز در همایش «گام دوم تبلیغ» در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: آنچه که امروز برای متولیان امر تبلیغ مهم است این که بتوانند از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در حوزه پیشبرد مسائل دینی بهره ببرند.

وی افزود: در هر مکتب و آیینی تبلیغ و اطلاع رسانی مهمترین رکن حیات و تداوم است، چرا که تنها تبلیغ مناسب است که می تواند یک مکتب را تقویت کرده و تداوم بخشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: با توجه به گسترش عرصه ارتباطات در دنیای کنونی و تنوع در شیوه های برقراری ارتباط انسان ها با یکدیگر، تبلیغ و اطلاع رسانی نیز دچار تحول های شگرفی شده است .

وی ادامه داد: در تبلیغ دین استفاده از یک نوع روش سنتی یا مدرن به تنهایی کافی نیست و ضرورت جامعیت روش های تبلیغی از مهم ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: فضای مجازی یک ابزار و فرصت فوق العاده برای طلاب است و مبلغان باید از ویژگی های این فضا مثل گسترده بودن عرصه مخاطبان بدون محدودیت فیزیکی، زمانی و همچنین شکل های مختلف انتقال پیام و ماندگاری مطالب استفاده حداکثری را ببرند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: امروزه عده زیادی از مردم به شکل های مختلف از عرصه های گوناگون فضای مجازی استفاده می کنند و حتی می توان گفت در این محیط ها به نوعی زندگی می کنند و این امر اهمیت حضور طلاب و مبلغین برای پاسخگویی به سوالات و نیازهای دینی این افراد و همچنین شبهات را نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به حضور خودجوش طلاب در عرصه تبلیغ مجازی، بیان کرد: با توجه به گستردگی این فضا و اقبال روز افزون مردم به آن، ضرورت حضور تعداد بیشتری از طلاب موفق و توانمند در فضای مجازی احساس می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین موضوع تبلیغ در قالب خوشنویسی و دیگر هنرها را مهم دانست و بیان کرد: استان قزوین پایتخت خوشنویسی است و چه خوب است که بتوانیم با دعوت از خوشنویسان متعهد و متخلق و هنرمند موضوعات تبلیغی فراوانی را با خط های زیبا خلق کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha