شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با تأکید بر حفظ استقلال قضات در صدور حکم و احقاق حقوق مردم، بر ضرورت حفظ شئون اخلاقی و نحوه برخورد با مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در دیدار با رئیس کل و معاونین دادگستری آذربایجان‌غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، ضمن تبریک هفته قوه‌قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه‌قضائیه و شهید بهشتی به اهمیت اجرای عدالت در جامعه و عملکرد خوب قوه‌قضائیه اشاره کرد و اظهار داشت: کار شما عزیزان در دادگستری و رسیدگی به مشکلات مردم بسیار سخت و مشکل است و به لحاظ اجرای عدالت در جامعه و احقاق حقوق مردم از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است فلذا برای اجرای هر چه بهتر وظایف خود و ادامه مسیر شهدا و عمل به منویات مقام معظم رهبری از خداوند متعال استمداد و یاری بخواهید.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از گزارش اقدامات دادگستری آذربایجان‌غربی و سازمان‌های تابعه گفت: بحمدالله با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در قوه‌قضائیه شاهد تحول در این قوه هستیم و عملکرد آذربایجان‌غربی در رسیدگی به پرونده‌ها و ارائه خدمات به مردم قابل قبول بوده، اما در مقابل افزایش ورودی پرونده‌ها باعث تأسف است و امیدواریم شاهد روزی باشیم که پرونده‌ای برای جرایم در دادسراها تشکیل نشود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود به اهمیت معنویت در مجموعه دادگستری استان تأکید کرد و افزود: به لحاظ حساسیت و دقت در کار قضاوت تلاش کنید ارتباط وثیق با خداوند متعال داشته باشید و روحیه معنویت و تقوا را در بین خود و همکارانتان تقویت کنید چرا که اگر مسلح به سلاح تقوی و معنویت نباشید در تصمیم‌گیری‌ها و انجام وظایف خود دچار مشکل خواهید شد فلذا تلاش کنید با تهجد و عبادت شبانه از لطف و توجه الهی بهره‌مند شوید.

وی با تأکید بر حفظ استقلال قضات در صدور حکم و احقاق حقوق مردم به ضرورت حفظ شئون اخلاقی و نحوه برخورد با مردم اشاره کرد و بیان داشت: از قضات محترم در دادگاه‌ها و دادگستری‌ها انتظار می‌رود در نحوه تعامل با مردم کرامت و اخلاق حسنه را مدنظر داشته باشند چرا که بیشتر مراجعات مردم و ناراحتی‌ها از قضات محترم بخاطر بد رفتاری‌ها و گاهاً بد اخلاقی‌هاست که امیدواریم با تدبیر مناسب و تذکرات لازم شاهد برطرف شدن این مشکلات باشیم.

امام جمعه ارومیه به لزوم پاسخگویی کریمانه به مردم از سوی مسئولین دادگاه‌ها تأکید کرد و ادامه داد: با سعه‌صدر و دقت مشکلات مردم شنیده شده و براساس عدالت و بدون در نظر گرفتن مسائل شخصی رفتار کنند تا کرامت انسانی مراجعه‌کنندگان بخوبی حفظ شود.

وی به ضرورت اطلاع‌رسانی اقدامات انجام گرفته از سوی دادگستری اشاره کرد و گفت: بحمدالله اقدامات خوبی در دادگستری استان و شهرستان‌ها انجام می‌پذیرد و لازم است مردم در جریان این اقدامات قرار بگیرند، فلذا تلاش کنید با برنامه‌ریزی و تعیین سخنگو فعالیت‌های انجام گرفته را براساس ضوابط قانونی به اطلاع مردم برسانید و یقین بدانید اگر مردم در جریان کارهای شما قرار بگیرند تأثیر بسیار مناسبی در افکار عمومی نسبت به قوه‌قضائیه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات اخلاق برای قضات و کارکنان، بیان داشت: براساس روایات معصومین و تصریح آیات الهی شنیدن موعظه و توصیه‌های اخلاقی باعث زنده شدن قلب‌ها و اصلاح رفتار در زندگی انسان می‌شود فلذا تلاش کنید با برگزاری جلسات اخلاقی و بهره‌گیری از اساتید صاحب نفس و اخلاقی روحیه معنوی و اخلاقی را در میان همکاران و قضات تقویت کنید.

 وی برگزاری مشاوره‌های حقوقی در مساجد را از جمله نیازهای جامعه دانست و تاکید کرد: طرحی که از سوی دادگستری استان برنامه‌ریزی شده طرح بسیار خوب و مهمی است چرا که اغلب مردم به دلیل عدم آگاهی از حق و حقوق خود و مباحث حقوقی دچار مشکل شده و باعث افزایش مراجعات به دادسراها و دادگاه‌ها می‌شود فلذا انتظار می‌رود با بازگشایی مساجد و اقامه نمازهای جماعت اجرای این طرح با قدرت پیگیری شده و شاهد تأثیرات مثبت این طرح در جامعه باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی به تقویت ارتباط و تعامل دادگستری استان با شورای روحانیت نیز تأکید کرد و گفت: تعمیق ارتباط دادگستری با روحانیون و تعامل دوسویه می‌تواند در احصاء مشکلات و حل آنان کمک شایانی کند فلذا انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب شاهد تعامل هر چه بیشتر در این حوزه باشیم.

در ابتدای این دیدار نیز علی اکبر گروسی، رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی به ارائه گزارش در خصوص فعالیت‌های دادگستری استان پرداخته و به اهم اقدامات صورت گرفته در سال گذشته اشاره کرد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha