جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جشن تکلیف

حوزه/ دختری که در بیان رسول خدا(ص) برای پدرش بهتر از هزار حج و هزار جهاد و هزار قربانی در راه خداست، در غرب و فرهنگ دون‌مایه‌اش ابزاری‌ست دم‌دستی برای تبلیغات فروش بیشتر یا هوس‌رسانی عیاشان!

خبرگزاری حوزه/ این‌روزها و با وجود این ویروس منحوس، بازهم دهه کرامت شور و حال دیگری دارد.

زنان و دختران بامعرفت قم و شهرهای اطراف، هرسال در همین ایام با سبدهای آراسته از زینت و گل به دیدار بانویی می‌شتافتند که زندگی سراسر معرفت‌شان الگویی‌ست برای زنان و دختران عالم.

هرسال مادران این دیار دست در دست دختران جوان‌شان می‌گذاشتند و به محضر کریمه اهل بیت(س) شرف‌یاب می‌شدند و از بانویی که همیشه پناهگاه زائرین خویش است و با آغوش باز پذیرای نیازمندان است می‌خواستند تا در این وانفسای زمانه و در بحبوحه عوالم خیالی و عشق و احساسات مجازی، دست به دعا برد و از خدا بخواهد عاقبت فرزندان‌شان را در پناه خویش سعادت و رستگاری قرار دهد.

این روزها ولی جشن ولادت فاطمه ثانی سلام الله علیها عطر دیگری دارد.

زائرین دور مانده از ضریح مطهر بانوی کرامت، گل در بغل و اشک در چشم، از دور ضریح مطهری را نظاره می‌کنند که حالا توسط جمعی از خادمان این بارگاه نورانی به نیابت از دختران شهر گل‌آرایی و عطرافشانی شده است.

مادران و دختران جوان این دیار همچنان از کریمه اهل بیت(س) طلب دعای عاقبت بخیری دارند و بیشتر از گذشته برای دوری از بیماری‌های جسمی و روحی دست به دامان این خانواده می‌شوند.

خانواده‌ای که جایگاه دختر در آن به طرز شگفتی والا و گرامی‌ست. مگر نه این‌که رسول اکرم(ص) در هدیه دادن به فرزندان، دختران را مقدم دانستند و اوّلین فرزند دختر را نشانه خوش یمنی و خوبی زن شمردند؟

این خانواده به عالم می‌گویند دختران در اسلام همچون گلی هستند که باید از گزند حوادث روزگار در امان‌شان نگه داشت. درحالی‌که این‌روزها، فرهنگ غلط غربی سعی می‌کند در پوششی از رنگ و لعاب دروغین، دختران را به سبک و سیاقی از زندگی بکشاند که نتیجه‌ای جز افسردگی قلب و مردگی روح و روان ندارد.

دختری که در بیان رسول خدا(ص) برای پدرش بهتر از هزار حج و هزار جهاد و هزار قربانی در راه خداست، در غرب و فرهنگ دون‌مایه‌اش ابزاری‌ست دم‌دستی برای تبلیغات فروش بیشتر محصولات اقتصادی یا هوس‌رسانی عیاشان!

حال آن‌که رسول مهربانی‌ها فرمودند: رأفت و رحمت خدا بر زنان بیش از مردان است و مردی نیست که زنی از محارم خویش را شاد سازد مگر اینکه خداوند در قیامت وی را شادمان خواهد کرد.

ایشان در حدیثی دیگر مطرح کردند: خانه‌ای که در آن دخترانی وجود داشته باشند، هر روز دوازده برکت از آسمان بر آن خانه نازل می‌شود و رفت و آمد ملائکه از آن خانه قطع نمی‌شود و برای پدر در هر شب و روز، عبادت یک سال را می‌نویسند.

حالا که شعار دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل‌بیت (علیهم‌السلام)» اعلام شده است، چه خوش رسمی‌ست شاد کردن دختران و هدیه دادن به ایشان توسط پدران و مادران؛ و چه هدیه‌ای از سوی پدر برای دختر، بهتر و زیباتر از محبت و عشق‌ورزی؟

تکریم زنان و دختران یکی از نشانه‌های خانواده فاطمی‌ست. از همین رو امام رضا علیه السلام، برادر گرامی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها می‌فرماید کسی که ایمانش برتر از دیگران است، اخلاقش نیکوتر و به خانواده‌اش مهربان تر است و من نسبت به خانواده خود، مهربان ترم.

رضا عیوضی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha