شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی

حوزه/ مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، کیفیت اجرای ویژه برنامه‌ها و افتتاح پروژه‌های سراسری در نظر گرفته برای دهه کرامت توسط خادمان و متولیان ۷ نهاد زیر مجموعه بنیاد کرامت رضوی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، محمدحسین استادآقا، امروز همزمان با روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، در نشست خبری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی که ویژه ایام دهه کرامت در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تشریح کیفیت اجرای ویژه‌برنامه‌ها و افتتاح‌ پروژه‌های متنوع در نظر گرفته شده برای این ایام مبارک از سوی بنیاد کرامت رضوی اظهار کرد: جشن‌های «زیر سایه خورشید» به عنوان مهمترین ویژه برنامه دهه کرامت، برای سیزدهمین سال با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در اقصی نقاط کشور اجرا خواهد شد.  

وی با تشریح نحوه اجرای این برنامه بزرگ بیان کرد: برنامه در استان‌هایی که وضعیت سفید دارند، اجرا خواهد شد و نیز در استان‌های با وضعیت زرد و قرمز با هماهنگی ستاد کرونای استانی برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد. بعد از مراسم اذن حرکت و مرامنامه ‌اعزام کاروان‌ها که روز گذشته با حضور مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار شد، حرکت ۵۰ کاروان به ۳۰ استان کشور از شامگاه دوم تیرماه آغاز شد و تا ظهر امروز ادامه پید کرد.

استادآقا ادامه داد: مطابق این برنامه، ۲۰ نفر از خادمان آستان قدس رضوی به همراه مبلغین و پرچم متبرک حرم مطهر رضوی به سمت استان‌ها اعزام شدند و برنامه‌های تدارک دیده شده را اجرا خواهند کرد. امسال به دلیل محدودیت‌های اجرای برنامه‌ در شرایط شیوع بیماری کرونا در میادین اصلی شهرها و مراکز استان‌ها مثل سال‌های گذشته، ۸۸ هزار جشن‎ خانگی به مدیریت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: عموم مردم می‎توانند از مسیر کانال طراحی شده در فضای مجازی که به این ویژه برنامه اختصاص پیدا کرده، از جشن‌های ایام دهه کرامت در فضای منازل خود عکس تهیه و برای کانال ارسال کنند و از هدایای در نظر گرفته شده، بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول در آستان قدس رضوی اضافه کرد: ۸۸۸ جهیزیه برای نوعرسان کم‌بضاعت تهیه شده که در همه استان‌ها در حال توزیع است. همچنین از افرادی که در دوران مبارزه با کرونا و رزمایش مواسات در استان‌های مختلف فعالیت‌های شاخصی داشتند، در هر استان ۸ نفر تجلیل خواهد شد. با هماهنگی نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها در مجموع به ۲۵۰ نفر در سطح کشور ضمن تجلیل و تقدیر از خدمات آنها، هدایایی تقدیم خواهد شد.  

به گفته وی، با موافقت تولیت آستان قدس رضوی، برای خانواده «شهدای سلامت» هدایای فاخر و ویژه‎ای تدارک دیده شده است که توسط خادمان اعزامی کاروان‌های «زیر سایه خورشید» در منازل این عزیزان تقدیم خواهد شد. همچنین حضور در مراکز نظامی و به خصوص تجلیل از پرسنل سامانه سوم خرداد، در آستانه سالگرد سرنگونی آن، از دیگر آئین‎های تجلیل در ایام دهه کرامت به شمار می‌رود.

استادآقا در ادامه گفت: طی روزهای آینده، در مراسم استقبالی با حضور خادمان آستان قدس رضوی در بندرعباس از پرسنل نفتکش‌هایی که با شکستن تحریم‌ها بنزین را به کشور ونزوئلا بردند و مورد تقدیر و تفقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند، تجلیل خواهد شد. همچنین حضور در بیمارستان‌ها و تقدیر از پرسنل در مراکز درمانی که ستادهای استانی مجوز حضور در آنها را می‌دهند، از جمله این مراسم ویژه هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های افتتاح دهه کرامت ابراز کرد: در استان‌های سیل‌زده که سال گذشته به تدبیر تولیت آستان قدس مورد حمایت این آستان مقدس قرار گفتند، مجموعه‌ای از پروژه‌ها به نتیجه رسیده و افتتاح شده و شماری از افتاحییه‌ها برای دهه کرامت پیش‎بینی شده است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی عنوان کرد: افتتاح  ۱۲ پروژه آب‌رسانی آب شرب روستایی در مناطق خسارت‌دیده از سیل در استان سیستان و بلوچستان و نیز افتتاح ۳۴ واحد مسکونی بازسازی شده به همت آستان قدس رضوی در شهرستان پلدختر استان لرستان،   برای این دده مبارک در نظر گرفته شده است.

وی به برنامه‎های پیش‌بینی شده برای حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و گفت: با استقرار بیمارستان سیار آستان قدس رضوی، گروه‌های خادمیار سلامت به مسائل بهداشتی ساکنان این مناطق کم برخوردار رسیدگی خواهند کرد.

استادآقا همچنین عنوان کرد: در حوزه تربیت بدنی، خادمان و خادمیاران دوچرخه سوار در طرحی با عنوان «حرم تا حرم» حرکت خود را روز گذشته از حرم مطهر رضوی تا حرم حضرت معصومه(س) آغاز کرده‌اند. در حوزه مرکز امور بانوان و خانواده، کانون‌های خانواده در سراسر کشور با حضور در منزل شهدا از آنها تجلیل می‎کنند.

به گفته وی، در حوزه مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی، خادمیاران سلامت و مشاوره با حضور در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، خدماتی را در رابطه با مشاروه به صورت رایگان ارائه خواهند داد.

این مقام مسئول با بیان برنامه‌های حوزه مؤسسه موقوفه زائر آستان قدس رضوی گفت: اجرای جشن‌هایی متناسب با صدور مجوزهای لازم بهداشتی در مجتمع‌های بین راهی آستان قدس رضوی، اجرای مسابقات برای زائران و مسافران حاضر در این مجتمع‌ها و تقدیم هدایا به مشارکت‌کنندگان، ارائه تخفیفات و پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی در زائر شهر و زائر سرای رضوی، در شمار طرح‌های خاص این ایام هستند.

وی افزود: در حوزه مرکز خدمت رضوی و کانون‌های خادمیاری، به همت خادمان و خادمیاران رضوی در سراسرکشور ادامه رزمایش مواسات با توزیع بسته‌های کمک معیشتی به خانوارهای جا مانده از اجرای طرح‌های مرتبط در دوران قرنطینه، در نظر گرفته شده است.

استادآقا با اشاره به سابقه حرکت‌های اجرا شده، اظهار کرد: به همت آستان قدس رضوی، در طول رزمایش مواسات، ۶۰۰ هزار بسته مواد غذایی بین خانواده‌های کم برخوردار سراسر کشور توزیع شد. در ضمن ۲۵۰ هزار وعده غذای گرم و نیز ۵۰ هزار وعده افطاری ساده توزیع شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha