پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست خبری شهردار قم

حوزه/ شهرداری قم از بهره برداری پروژهای کلان، عمرانی، فرهنگی، زیباسازی، خدماتی در چهار فاز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید مرتضی سقائیان نژاد عصر امروز در آیین افتتاح ۱۱۰ پروژه عمرانی، خدماتی، ترافیکی، فرهنگی در سالن همایش های شهرداری قم با تاکید بر اینکه سه سال است که تلاش می کنیم دهه کرامت را آن طور که می‌توانیم به صورت کریمانه در قم برگزار کنیم گفت: به همین خاطر پروژه ها را به چهار فاز تقسیم کردیم و بخشی را در دهه کرامت، بخشی در هفته دولت، بخشی در هفته دفاع مقدس و بخشی را در دهه فجر افتتاح میکنیم.

شهردار قم افزود: طی برنامه ریزی انجام شده قریبه به ۸۸۹ پروژه را تا پایان سال بهره برداری و کلنگ زنی می کنیم که شادابی و توسعه شهر را محقق خواهد کرد و ۱۱۰ مورد از این پروژه ها با اعتبار بیش از ۸۶۰۰ میلیارد ریال در دهه کرامت افتتاح یا آغاز می‌شود.

وی با اشاره به بسیج تمام کشور برای دوری مردم از آثار ویروس منحوس کرونا اظهار کرد: در همین حین سه مرتبه در قم وقوع سیل داشتیم در عین اینکه سال جدید آغاز شده و نیمه شعبان نیز در پیش بود.

سقائیان نژاد با تاکید بر اینکه با تمام این مسائل شهر موجودی زنده است و شهرداری همواره امور مرتبط با نظافت، حمل و نقل، فضای سبز را پیگیری کرده و انجام میداد تصریح کرد: همچنین هیچ یک از این مشکلات موجب نشد که پروژه‌های عمرانی تعطیل شود.

شهردار قم اذعان کرد: نه تحریم، نه کرونا و نه حوادث طبیعی ما را متوقف از این نکرده که به خادمی خود برای مردمی شریف قم ادامه دهیم.

وی با اشاره به اقدامات گسترده شهرداری در ایام شیوع گسترده کرونا گفت: با همکاری نهادهای مختلف خدمات صورت گرفت و یکی از انها حضور بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب در بهشت معصومه برای تغسیل شرعی و بهداشتی متوفیان کرونا بود.

شهردار قم بیان کرد: با تمام مشکلات و مخالفت‌ها در بهشت معصومه سایت ویژه‌ای برای تغسیل متوفیان کرونا آماده شد و امر شرعی تغسیل اموات با همکاری طلاب صورت گرفت و به الگویی برای تمام کشور تبدیل شد.

وی با اشاره به پروژه هایی که در سال ۹۹ به بهره برداری می رسد گفت: پروژه‌هایی در ۶ ماهه نخست سال افتتاح می شود که بالای ۲ هزار میلیارد تومان برای آنها هزینه شده که شامل شهربازی غدیر و علوی، تله سیژ بوستان علوی، باغ پرندگان، سوله های بحران منطقه هشت، بوستان کوثر، تابلیه بلوار کارگر، بوستان خضرنبی، بوستان زائر، بوستان یک و هفت منطقه هشت، فاز سوم بلوار روحانی، تقاطع ولیعصر، تقاطع بلوار فردوسی و بلوار پیامبر اعظم، پیاده راه ارم، ساختمان اداری مناطق دو و سه، خیابان شهیدان برقعی و... است.

سقائیان نژاد بیان کرد: پروژه های رمپ D پل ۹ دی، تقاطع جعفریه و کمربندی امام علی(ع)، تابلیه (عرشه و ستون پل) نیروی هوایی، سوله‌های ورزشی مناطق دو، سه، چهار و پنج، فاز اول مترو قم با ۳ ایستگاه نیز در نیمه دوم امسال به بهره برداری می رسد.

وی با اذعان به اینکه ۳۵۰ دستگاه اتوبوس به صورت جدید و اورهال شده که می تواند ظرفیت ۶ سال آینده را تامین کند تا پایان سال وارد مدار استفاده مردم خواهد شد خاطرنشان کرد: توزیع آسفالت معابر برای امسال را بیش از ۲۵۰ هزار تن پیش بینی کردیم که قیر موردنیاز آن خریداری شده و تاکنون ۴۰ هزار تن توزیع آسفالت صورت گرفته است.

شهردار قم تصریح کرد: با وحدت کلمه ای که بین مدیران بخش های مختلف و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وجود دارد امیدواریم بتوانیم این پروژه ها را افتتاح کرده و قم را به شان و جایگاه مطلوبش برسانیم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha