سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کتاب نسبت مرجعیت دینی با نهاد ولایت فقیه

حوزه/ کتاب «نسبت مرجعیت دینی با نهاد ولایت فقیه» به قلم عبدالوهاب فراتی و از سوی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی به رشته تحریر درآمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «نسبت مرجعیت دینی با نهاد ولایت فقیه» به قلم عبدالوهاب فراتی و از سوی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، «کلیات و تمهیدات نظری»، «تحریر محل نزاع»، «الگوی تاریخی تعامل رهبری با مرجعیت دینی»، «تأملی بر نظریه ها و الگوهای پیشنهادی»، «متغیرها و الزامات الگوی تعامل ولی فقیه و مرجعیت دینی» و «سازماندهی نهاد ولایت فقیه و نهاد مرجعیت» از فصول این کتاب می باشد.

در چکیده این کتاب آمده است:

بی تردید همه فقهای شیعه در عصر غیبت دارای اقتداری شرعی اند و می توانند در حوزه های متعددی تصرف کنند؛ اما آنگاه که یکی از میان آنان، ولایت بر امور نوعیه را بر عهده گیرد و از اقتداری سیاسی برخوردار شود، عملا بسیاری از آنان دچار تزاحم ولایات می شوند. حال ماهیت این تزاحم ها چیست و چگونه می توان الگویی جهت حل یا کاهش پیامدهای منفی آنها ترسیم کرد، پرسش های مهمی اند که این اثر می کوشد با توجه به نظریه های فقهی و نیز تجارب جمهوری اسلامی پاسخگو به آنها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha