جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ جشن دهه کرامت در حرم مطهر

حوزه/ هم‌زمان با فرارسیدن دهه کرامت و همراه با سراسر کشور، مدارس علمیه خواهران و برادران استان فارس برنامه ریزی‌هایی برای برگزاری فعالیت‌ها انجام داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، همزمان با فرا رسیدن ایام دهه کرامت و همراه با سراسر کشور، برنامه‌های متنوعی در بخش‌های گوناگون به‌همت مدارس علمیه خواهران و برادران در تمام نقاط استان فارس برگزار می‌شود که البته به دلیل شیوع کرونا تلاش بر این شده که این برنامه‌ها به‌صورت مجازی اجرا شوند.

برگزاری ۲۰۰ برنامه در دهه کرامت

حجت الاسلام میثم همایی، معاون تهذیب حوزه علمیه فارس در گفتگو با خبرنگار حوزه در شیراز، اظهار داشت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت در مدارس علمیه استان فارس معرفی ابعاد شخصیتی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ارائه مطالب در خصوص این سه بزرگوار از جمله برنامه‌های مهم مدارس علمیه فارس در دهه کرامت است، اضافه کرد: برگزاری مسابقات مجازی و ایراد سخنرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مبلغین طرح هجرت در مناطقی که از لحاظ کرونایی مشکلی ایجاد نمی‌کند و در وضعیت سفید قرار دارند، از دیگر برنامه‌هاست.

معاون تهذیب حوزه علمیه فارس همچنین از برگزاری مسابقه خطبه فدکیه همزمان با میلاد امام رضا(ع) خبر داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۰۰ برنامه به صورت مجازی و در مکان‌هایی که از نظر شیوع کرونا مساعد است، به صورت حضوری در ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد.

برگزاری جشن‌های مجازی خانوادگی

لیلا بهرامی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فارس نیز در این رابطه گفت: مدارس علمیه حضرت زهرای اطهر(س) لارستان، فاطمیه لامرد، کوثر آباده، فاطمیه شیراز، فسا، ام الائمه(س) اقلید، الزهرا(س) گراش، استهبان، ششده، نی ریز و بختگان از جمله مدارسی هستند که به صورت مجازی اقدام به برگزاری جشن به مناسبت دهه کرامت کرده‌اند.

وی افزود: آغاز دهه کرامت با تقدیم یک شاخه گل به همسایه‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آغاز شد و با اتمام حشن ها و مسابقات فضای مجازی به پایان خواهد رسید.

برگزاری ۱۵۰ برنامه مجازی

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فارس نیز در پایان گفت: بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی اعم از برگزاری مسابقه، ارائه مطالب در فضای مجازی و غیره از سوی مدارس علمیه خواهران فارس در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha