جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سرایی

حوزه/ حجت الاسلام نجفقلی زاده سرایی گفت: باعث تاسف است که بیش از ۳۰ سال از جنگ می‌گذرد، اما هیچ فیلمی از رشادت‌های روحانیت در جبهه ها ساخته نشده است و همایش‌ها و کنگره‌ها هم به مراسم‌های کلیشه‌ای تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ارومیه حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی، امروز در کارگاه توانمندسازی مبلغین ارومیه که در حسینیه سپاه شهدای آذربایجان‌غربی برگزار شد، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را دو خروجی موفق حوزه‌های علمیه دانست و ادامه داد: قبل از امام خمینی (ره) عده‌ای برای مبارزه با شاه و ظلم تقیه می‌کردند و امام این تقیه را شکست و کانون مبارزات را به سمت مرکز فساد که نظام ستم شاهی بود، هدایت کرد و انقلاب را به پیروزی رساند و هشت سال در مقابل همه دنیا ایستاد و جنگ را مدیریت کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ولایت فقیه به صورت نظریه دینی در کتب اسلامی بحث و نشر می‌شد، اما امام(ره) با انقلاب اسلامی به آن جامه عمل پوشاند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز در شرایط بسیار حساس قرار دارد و از همه جبهه‌ها دشمن حملات خود را شروع کرده است؛ امروز روحانیت انقلابی باید با تمام وجود از نظام اسلامی دفاع و پشتیبانی کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، تربیت نفس را نخستین گام در امر تبلیغ عنوان کرد و گفت: انسانی که تربیت نشده باشد نمی‌تواند دیگران را تربیت کند.

وی افزود: سالانه صدها هزار سرباز وارد نظام می‌شوند، لذا باید برای تربیت صحیح آن‌ها از ظرفیت حوزه و روحانیت انقلابی استفاده کرد.

حجت الاسلام سرایی، رفاه طلبی و عافیت‌طلبی را دو خطر مهم عنوان کرد و گفت: منابر امروز باید محلی برای مطالبه‌گری حقوق مردم از مسئولین باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با تصریح بر این‌که نباید مسئولیت‌ها، پست و مقام دنیوی روحانیون را از گفتن حقایق باز دارد، ادامه داد: اگر تریبون‌های روحانیت به سمت بیان مشکلات مردم و مطالبه‌گری نرود، سخنرانی‌ها بی‌خاصیت و بی‌اثر خواهد بود.

وی با اشاره به این که ثبات قدم در راه انقلاب اسلامی عامل سعادت انسان است، اظهار کرد: خیلی‌ها اول انقلاب همراه نظام بودند و حتی در جبهه‌ها هم حضور پیدا کردند، اما بعدها از قطار انقلاب پیاده شدند.

حجت الاسلام سرایی تصریح کرد: نباید اجازه داد افرادی که حتی یک روز هم سابقه انقلابی‌گری و دفاع از انقلاب را ندارند، بر پست‌های کلیدی تکیه بزنند؛ بودند کسانی که در زمان دفاع مقدس، جبهه و جنگ را مورد تمسخر قرار می‌دادند و امروز اگر به مسندها برسند به ضرر نظام خواهند بود.

حجت الاسلام سرایی با اشاره به این‌که امام با پیروزی انقلاب اسلامی به شعار جدایی دین از سیاست خط بطلان کشید، اضافه کرد: نگاه امام محدود به محله، شهر و کشور نبود، بلکه  با اتکا به خداوند در مردم ایران و ممالک اسلامی تحول واقعی و درونی آفریدند.

رشادت‌های روحانیت در جبهه ها برای مردم بازگو شود

وی به مظلومیت‌های روحانیت اشاره کرد و افزود: باعث تاسف است که بیش از ۳۰ سال از جنگ می‌گذرد، اما هیچ فیلمی از رشادت‌های روحانیت در جبهه ها ساخته نشده است و همایش‌ها و کنگره‌ها هم به مراسم‌های کلیشه‌ای تبدیل شده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به تلاش برخی نمایندگان مجلس یازدهم برای حضور در برخی کمیسیون‌هایی که سفر خارجی یا لابی‌گری مناسبی دارند، گفت: امروز فرهنگ مظلوترین واژه است و نمایندگان، کمیسیون‌های اقتصادی و امنیت ملی را که سفرهای خارجی دارد، بر کمیسیون فرهنگی ترجیح می‌دهند.

وی با تاکید بر ضرورت تربیت طلبه انقلابی، افزود: طلبه‌ای که بنیه علمی نداشته باشد به درد انقلاب و جامعه نمی‌خورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رزمنده IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    سلام علیکم آگه بخواهند از رشادتهای روحانیون در جبهه و جنگ فیلم بسازند باید ناخواسته از جانشینی فرمانده کل قوا آقای هاشمی‌رفسنجانی مطالبی بیاورند واین امکان نداره چون از فضائل ایشون هم گفته میشه