جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علی تهامی مدیرکل زندان های استان قم

حوزه/ مدیرکل زندان های استان قم گفت: با بیان اینکه ۸۰ درصد زندانیان ما دوره های فنی و حرفه ای را گذرانده اند، گفت: این افراد گواهی های لازم را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید علی تهامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل امور زندان ها برگزار شد، سختی کار دستگاه قضا را بالا دانست و عنوان کرد: سند تحول قوه قضائیه تهیه شده و به تایید رهبر انقلاب رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر چالش ها و راهبردهای کار با زمان بندی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حال رسیدگی است.

مدیرکل زندان های استان قم اطلاع رسانی، خدمت رسانی مضاعف و تعامل با مردم را از عمده برنامه های زندان های استان در هفته قوه قضائیه دانست و گفت: در زندان های قم ۱۳ بخش مختلف وجود دارد که ۱۲ بخش آن حمایتی است.

حجت الاسلام والمسلمین تهامی با اشاره به بخش آموزش و پژوهش در زندان ها یادآور شد: تولید علم و ارائه راهکارهای اجرایی در راستای کاهش جمعیت کیفری در این بخش به انجام می رسد.

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد زندانیان در ایام کرونا آزاد بودند، اضافه کرد: این آزادی به صورت پایان حبس، مرخصی یا عفو مشروط بوده است.

مدیرکل زندان های استان قم بخش بهداشت و درمان زندان ها را موردتوجه قرار داد و تاکید کرد: در این بخش درمان و بازتوانی زندانیان و تغذیه سالم آن ها پیگیری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین تهامی زندان های قم را نخستین زندان دارای فن آموزی صددرصدی در کشور دانست و بیان کرد: به تعبیر مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی زندان های کشور اردوگاه قم را می توان نوعی مرکز صنعتی به حساب آورد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد زندانیان ما دوره های فنی و حرفه ای را گذرانده اند، یادآور شد: این افراد گواهی های لازم را دریافت کرده اند.

مدیرکل زندان های استان قم مددکاری و حمایت در زندان ها را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: ۷۰۰ بسته حمایتی در این ایام بین خانواده های زندانیان توزیع شد که ارزش هر بسته ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین تهامی با اشاره به حمایت از زندانیان پس از آزادی مطرح کرد: امور آموزشی، فرهنگی، مذهبی و تربیت بدنی در قالب این بخش دنبال می شود.

وی ادامه داد: رضایت ۱۸ نفر برای عدم قصاص جرائم غیرعمد اخذ شد؛ همچنین در قم خیرین طی چهار سال اخیر بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلون تومان کمک های نقدی داشته اند.

مدیرکل زندان های استان قم گفت: در بخشی از کار آزادی یک نفر زندانی جرائم غیرعمد در هر هفته کلید خورده که در صورت حمایت خیرین، این طرح دنبال خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین تهامی وجود بخش امنیتی و حفاظتی زندان ها را به منظور تربیت افراد خاطی دانست و ادامه داد:در ایام کرونا هیچ مورد فوتی در زندان های استان ثبت نشده است.

وی جهت گیری زندان های استان را اصلاح گرانه و تربیتی دانست و بیان کرد: ۲۳ رشته فنی و حرفه ای در زندان های قم در حال تدریس است.

مدیرکل زندان های استان قم با بیان اینکه ۴ قرنطینه در زندان های استان وجود داشت، گفت: به دلیل اقدامات خوبی که در بخش سلامت زندانیان رقم خورد، از این قرنطینه ها استفاده نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha