جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: تدین مانع ابتلای انسان به بلای اعتیاد می‌شود و یکی از راهکارهای مبارزه با مواد مخدر ایجاد و تقویت معنویت و تدین در جامعه است لذا می‌توانید از ظرفیت روحانیت برای تبلیغ و کمک رسانی در مبارزه با مواد مخدر استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در دیدار اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: مسأله مواد مخدر تهدیدی برای کل بشریت بوده و باید عموم مردم برای مبارزه با آن بسیج شوند.

وی با بیان اهمیت استفاده از روش‌های جدید در آگاه سازی جوانان نسبت به خطرات مواد مخدر و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای آگاهی به خانواده‌ها، گفت: مبارزه و مقابله با مواد مخدر باید در سطح جامعه و در بین مردم با استفاده از روش‌های جدید گسترش پیدا کند و مردم باید در این امر مهم مشارکت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه ضمن توصیه به استفاده از ظرفیت خیرین، افزود: از ظرفیت خیرین برای ترک مواد مخدر و توسعه کمپ‌های ترک اعتیاد استفاده کرده و زمینه احیای فرهنگ وقف در حوزه مبارزه با مواد مخدر فراهم شود.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد:  سهل الوصول بودن دسترسی به مواد مخدر برای جوانان غیرقابل قبول است و می‌توان با آموزش و آگاهی سازی مناسب، جوانان را از دام اعتیاد رها کرد.

وی در ادامه به اهمیت آموزش خانواده‌ها در مسئله مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: آموزش عمومی در زمینه آگاهی نسبت به مواد مخدر از طریق خانواده‌ها ضروری است چرا که اگر خانواده‌ها نسبت به این مسئله آموزش ببینند می‌توانند از ابتلای فرزندان خود به مواد مخدر جلوگیری نمایند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه ضمن اشاره به ایجاد جلوه نامناسب حضور معتادان در شهر گفت: حضور متکدیان و معتادان وجهه شهر را بر هم می‌زند و لازم است برای مبارزه با این دو پدیده راهکارهای مناسبی اتخاذ شود لذا برای فرهنگ سازی در این زمینه می‌توان از تجربیات شهر تبریز که به شهر بدون معتاد و متکدی شهرت یافته استفاده شود.

وی در به اهمیت استفاده از ظرفیت روحانیت در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و بیان داشت: تدین مانع ابتلای انسان به بلای اعتیاد می‌شود و یکی از راهکارهای مبارزه با مواد مخدر ایجاد و تقویت معنویت و تدین در جامعه است، لذا می‌توانید از ظرفیت روحانیت برای تبلیغ و کمک رسانی در مبارزه با مواد مخدر استفاده کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha