پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه

حوزه/مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه برخی ویژگی های طلاب فعال و مبلغ در عرصه بین الملل را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در نشست تخصّصی «آشنایی با سازمان های ادیانی جهان» که از سوی مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه، پنجم تیرماه ۹۹، در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه، برگزار شد. گفت: آشنایی با سازمان های بین المللی فعّال در عرصه های دینی، یکی از موضوعات مهم برای هر مبلّغ دینی است.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه، بیان داشت: اگر طلاب بخواهند در فضای بین الملل تأثیرگذار باشند، می بایست حداقل در سه حوزه توانمندی لازم را کسب کنند. یکی از این سه بخش، دانستنی ها،اطلاعات و علم لازم برای این کار است. بخش دیگر شامل ویژگی های شخصیتی و اخلاقی مبلّغ دین است، و سوّمین بخش هم مربوط به مهارت هایی است که باید کسب نماید.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه در ادامه به تشریح مهارت های لازم جهت فعالیت طلاب در عرصه بین الملل پرداخت و گفت: در حوزه مهارت ها، طلبه مبلّغ می بایست اطلاعات و شناخت کافی را در موضوعات، آشنایی با شیعیان جهان؛ آشنایی با اهل تسنن در جهان؛ چینش ادیان در جهان؛ آشنایی با تاریخ ادیان، بویژه تاریخ معاصر آنها؛ آشنایی با حوزه های علمیّه و مراکز آموزش دینی در جهان؛ آشنایی با تمدن غرب بویژه آمریکا؛ شناخت اسلام به عنوان یک دین بین المللی و آینده پژوهی عرصه بین الملل به دست بیاورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha