جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آزمون تخصصی طلاب-دانشگاه دین و رسانه

حوزه/ آزمون اختصاصی دانشکده صدا و سیما ویژه طلاب سطح دو حوزه در مقطع کارشناسی ارشد با حضور حدود دویست تن از داوطلبان، صبح امروز (ششم تیرماه) در قم برگزار شد.

سید محمد مهدی موسوی مهر، رئیس این دانشکده در حاشیه این آزمون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: علیرغم شرایط کرونایی در کشور، نسبت به سال های قبل افت چندانی از حیث حضور داوطلبان در آزمون نداشته ایم به طوری که از مجموع داوطلبان که امروز در آزمون شرکت کردند، ۱۵۰ نفر برادر و حدود ۵۰ نفر خواهر بودند.

وی افزود: این داوطلبان در آزمون سه رشته تخصصی ادبیات نمایشی، تولید سیما و علوم ارتباطات اجتماعی شرکت کردند با این توضیح که ما در بخش خواهران تنها در رشته تولید سیما پذیرش نداریم.

رئیس دانشکده دین و رسانه همچنین گفت: با توجه به نیاز رسانه ملی، بخش قابل توجهی که شاید حدود نیمی از دانشجویان باشند، بعد از اتمام تحصیلات، جذب سازمان صدا و سیما می شوند و حتی افراد دیگر نیز به جهت مهارت های تخصصی که کسب می کنند در خارج از سازمان و حتی در عرصه بین الملل به فعالیت های تبلیغی و رسانه ای و هنری می پردازند.

وی با اشاره به این که پذیرش طلاب طی دو مرحله صورت می گیرد، افزود: مرحله نخست، آزمون اختصاصی شامل سوالات چهار گزینه ای است که البته هم شامل سوالات دروس عمومی و هم سوالات دروس تخصصی است و مرحله دوم نیز حضور در مصاحبه است که طلاب موفق در مرحله نخست با توجه به مهارت ها، توانمندی ها و علائقی که دارند در این مرحله برای تحصیل در دانشکده صدا و سیما، گزینش می شوند.

موسوی مهر همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام ظرفیت سازمان سنجش در نهایت ما می توانیم تا حدود ۵۰ نفر دانشجو اعم از خواهر و برادر جذب کنیم که البته امکان دارد چنانچه داوطلبان حد نصاب لازم را کسب نکنند، این میزان حتی کمتر از رقم اعلام شده باشد.

وی افزود: علاوه بر این، بخشی از افراد غیرطلبه نیز از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش در مقطع کارشناسی ارشد به شکل شبانه جذب می شوند که میزان پذیرش در این بخش نیز حدود ۵۰ نفر است.

رئیس دانشکده صدا و سیما(قم) همچنین در خاتمه گفت: در حال حاضر حدود ۱۵۰ دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل می باشند، ضمن آن که تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha