پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام گرجیان

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: بی عدالتی از جمله عوامل مهم در سقوط تدریجی فرهنگ و تمدن غربی و آمریکایی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی گرجیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و هفته قوه قضائیه ابراز داشت: یکی از مسائل بسیار مهم و کلیدی در زندگی بشر، مساله تحقق عدالت است؛ چه آن که از دیرباز نیز مقوله عدل، در اندیشه فلاسفه و حکمای ما جایگاه ویژه و خاصی داشته و امروزه نیز اندیشمندان، تحقق عدالت را لازمه اصلاح ساختار اجتماعی دانسته اند.

وی افزود: البته در دین و آیین مبارک اسلام، منظور و مراد از عدالت آن عدالتی است که چارچوب و ساختار قرآنی و وحیانی دارد و گرنه آن چه در غرب ملاک و معیار است، برپایه آموزه های اومانیستی و لیبرالیستی است.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: امروزه به عینه شاهد هستیم لیبرالیسم و کاپیتالیسمی که ادعای تحقق عدالت در سرتاسر دنیا را داشته، به شدت دچار افول شده، کما این که اوضاع و احوال امروز آمریکا و غرب، تأییدی بر این مدعاست که فرهنگ و تمدن غربی به تدریج در حال فروپاشی و اضمحلال است.

وی با بیان این که تحقق عدالت در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از جمله مباحث بسیار مهم و از ضروریات جامعه انسانی به شمار می رود، گفت:هر چند که ما در جامعه خود به دنبال تحقق عدالت هستیم اما با وضع مطلوب در این خصوص، فاصله داریم، کما این که مقام معظم رهبری نیز چندین بار به این مساله اشاره کرده و خواستار تلاش همه جانبه افراد، نهادها و ارگان ها برای جبران عقب افتادگی ها در زمینه عدالت شده اند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha